Piața de e-commerce din România devine tot mai puternică în Europa de Sud-Est, cu o creștere mai rapidă decât media globală, de 16,6% pe an, ajungând astfel la o valoare totală de 10 miliarde de euro până în 2025, potrivit raportului eBook eCommerce Growth Strategies, realizat de Limitless Agency. Totodată, comerțul electronic va fi folosit de 54% din locuitorii țării în următorii ani.

Potrivit raportului Limitless Agency, care analizează datele Digital Market Outlook, veniturile de pe piața comerțului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.

Piața locală de e-commerce are circa 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Cu toate acestea, este de așteptat să se tripleze chiar în următorii ani.

„Piața de e-commerce din România va înregistra creșteri anuale mai mari decât media globală, care este de 10%. Pătrunderea internetului în aproape toate zonele din țară, alături de infrastructura modernă a tehnologiilor și simplificarea procesului de achiziție online determină tot mai mulți români să comande online, inclusiv în mediul rural. Astfel, piața de e-commerce a generat un venit mediu per utilizator de peste 484 de euro în 2022 la nivel local, care, până în 2027, va crește la aproape 900 de euro per utilizator”, declară Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.

De asemenea, potrivit eBook eCommerce Growth Strategies, numărul utilizatorilor de comerț electronic ar urma să crească la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populația României, și la peste 11 milioane de utilizatori până în 2027. În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, deși rata de penetrare a internetului este de peste 90%. Comparativ, în țările nordice procentul celor care comandă online ajunge și la 95%.

Ponderea cea mai mare a persoanelor care au făcut cumpărături online a fost înregistrată în regiunile nord-vest și centru. Totuși, în ansamblu, cei din București și județul Ilfov au avut cea mai mare pondere, de 58,3%, în 2022, declarând că au achiziționat produse prin internet în ultimele trei luni.

Aproape 50% dintre români care comandă online plasează două comenzi în 3 luni și doar 12% comandă de până la 6 ori pe lună. De asemenea, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl știu, iar 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly.

În 2022, românii au cumpărat online produse din categoriile:

  • Fashion: 2,63 miliarde euro (46% din piața de e-commerce)
  • Electronice: 1,1 miliarde euro (19%)
  • Îngrijirea personală și a casei: 885 milioane euro (15%)
  • Jucării, hobby, bricolaj: 590 milioane euro (10%)
  • Mâncare: 146 milioane euro (2,6%)
  • Mobilă: 125 milioane euro (2,2%)
  • Muzică, filme, jocuri: 88,9 milioane euro (1,5%)
  • Băuturi: 32,1 milioane euro (0,5%)

În același timp, 21% dintre români comandă online de pe site-uri din afara țării: din China (27%), statele membre UE (23%) și SUA (4%).

Românii preferă să cumpere online pentru câștigarea timpului (85%), evitarea stresului la cumpărături fizice (70%) și posibilitatea de a economisi (69%). Cei care nu cumpără online preferă să vadă produsele înainte de achiziție (64%), nu au încredere că vor primi ceea ce comandă (55%), se tem că taxele de livrare sunt prea mari (50%) și nu știu cum să comande online (15%). De asemenea, sunt mulți oameni care nu comandă online pentru că nu găsesc informații complete despre produs, imagini, descrieri sau recenzii.

În ceea ce privește metoda de plată, în continuare plata ramburs este cea mai folosită (31%), urmată de plata online prin card de debit sau credit (26%), portofel digital și mobil (23%), transfer bancar (19%) și alte metode.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut