Aproximativ 85% dintre companiile de transport nu au vehicule cu emisii scăzute de carbon în flotele lor și doar 7% au anunțat public planuri de eliminare treptată a combustibililor fosili, potrivit unui studiu publicat de World Benchmark Alliance (WBA).

WBA a publicat o analiză comparativă a impactului consumului de energie asupra climei pentru sectorul transporturilor. În special, au fost luate în considerare 90 de companii mari, inclusiv 25 de transportatori aerieni, 17 companii maritime, 9 operatori feroviari, 6 transportatori rutieri şi 33 de companii multimodale.

Raportul examinează planurile actuale și viitoare ale transportatorilor pentru decarbonizare, precum și performanța lor trecută și prezentă, pentru a determina alinierea la obiectivele Acordului de la Paris. „Investițiile în cercetare și dezvoltare sunt necesare pentru a aduce noi tehnologii pe piață mai rapid, la fel ca și parteneriatele cu producătorii de automobile sau producătorii de combustibili. Cu toate acestea, 94% dintre companii nu oferă date semnificative privind cercetarea și dezvoltarea vehiculelor și a carburanților cu emisii scăzute de carbon. Doar câteva companii își folosesc influența pentru a promova soluții de infrastructură, pentru a îmbunătăți politica climatică sau pentru a schimba comportamentul clienților”, se arată în raport.

Studiul a analizat și implicațiile decarbonizării pentru angajații companiei și clienții acestora, notează Logist Today. Potrivit cercetătorilor, cele 90 de companii de transport din întreaga lume angajează aproximativ 9,6 milioane de muncitori, dar doar 43% dintre companii au declarat public că au politici în vigoare pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților. Cu toate acestea, doar 3 companii furnizează date cantitative privind sănătatea și securitatea lucrătorilor.

În același timp, raportul notează că unele companii pot fi identificate ca exemple de bune practici. De exemplu, Maersk este între puținele companii care se angajează cu asociațiile comerciale în problemele climatice și își auditează anual diviziile pentru a se asigura că respectă Acordul de la Paris.

World Benchmark Alliance subliniază că, potrivit rapoartelor, unele dintre soluțiile pe care operatorii de transport vor trebui să le implementeze, cum ar fi combustibilii alternativi și vehiculele mai curate, sunt încă în faze incipiente de dezvoltare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare