Concedierea bruscă a 786 de navigatori efectuată de compania P&O Ferries, şi înlocuirea parțială cu lucrători temporari plătiți cu salarii mai mici, a stârnit o reacție dură nu doar din partea sindicatelor, ci și din partea autorităților britanice. Acestea au demarat cercetări civile și penale în procedurile de demitere prin Serviciul de Insolvență, la cererea Guvernului.

Un articol din ziarul britanic The Guardian scrie că navigatorii care îi înlocuiesc pe cei concediați ar fi plătiți cu 1,80 de lire sterline pe oră, față de un salariu minim de 8,91 lire sterline, potrivit unui comunicat al sindicatului RTM. Această cifră a fost contestată de compania de transport maritim (controlată de DP World), fără însă a clarifica remunerația, argumentând că nu poate face acest lucru deoarece echipajele sunt plătite de o agenție de muncă temporară.

Majoritatea curselor P&O Ferries nu au fost încă reluate. Agenția Maritimă și Paza de Coastă au reținut două dintre feriboturile sale, Pride of Kent, care navighează între Dover și Calais, și European Causeway, ținut la Larne, care operează traversarea din Irlanda de Nord către Scoția. Inspectorii au avut îngrijorări cu privire la disponibilitatea echipajului înlocuitor de a naviga în condiţiile în care urma să fie plătit mai puțin decât cu minimul contractual.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut