După Felixstowe, principalul port al containerelor maritime din Marea Britanie, va intra în grevă și portul Liverpool. Luni, 19 septembrie, cei 560 de muncitori ai portului vor opri activitatea și vor intra în grevă până luni, 3 octombrie, cu același obiectiv ca și colegii din Felixstowe: creșterea salariilor pentru a face față creșterii inflației, care în Marea Britanie a depășit 12%. 

Creșterea salarială de 7% oferită de companii a fost considerată insuficientă de sindicatul Unite, care a convocat greva. Sindicatul susține că Peel Ports, care operează două terminale de containere în Liverpool, a obținut profituri de 30 de milioane de lire sterline în 2021, așa că poate susţine o creștere mai mare a salariilor. La rândul său, compania spune că oferta sa este peste media națională și că traficul de containere este în scădere.

O primă estimare a consecințelor economice ale grevei de la Felixstowe făcută de Mds Transmodal arată că a șaptea oprire din august a costat aproximativ 4,7 miliarde de dolari, în timp ce, conform Project44, consecințele nu privesc doar Marea Britanie, ci și restul Europei, pentru că plecările în gol ale navelor containere vor crește, cu blocaje în tot lanțul logistic. Companiile deturnează navele din porturile britanice către cele continentale, crescând aglomerația și așteptând în special în Rotterdam, Hamburg și Bremerhaven. Potrivit Crane Worldwide Logistics, va dura două luni pentru a elimina această congestie.

Sindicatele britanice au anunțat deja că, în cazul în care companiile portuare nu le acceptă cererile, grevele vor putea continua în lunile următoare, cel puţin până la sfârşitul anului. Cele două sindicate britanice principale, Unite și Unison plănuiesc să sincronizeze grevele, inclusiv cu angajații din transport. Angajații din domeniul feroviar, cei ai companiei poștale publice Royal Mail, din serviciile publice, din transportul de persoane și cei care se ocupă de colectarea deșeurilor sunt deja în pregătire.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut