Creșterea din acest an a transportului internațional de mărfuri a ocolit serviciile tradiționale de transport maritim în containere, deoarece expeditorii au găsit mijloace alternative de a-și aduce mărfurile pe piață, subliniază un nou raport Global Shippers Forum (GSF) și MDS Transmodal.

O mare parte a creșterii din acest an a transportului de mărfuri internaționale a ocolit serviciile tradiționale de transport maritim, fiind mutată pe alte mijloace, conform celei mai recente revizuiri trimestriale a pieței de transport de containere, publicată de Global Shippers Forum (GSF) și MDS Transmodal. Potrivit raportului, comerțul global cu mărfuri a continuat să crească în acest an, inclusiv în trimestrul al treilea, dar cu capacitatea de transport de containere la maxim. Această creștere suplimentară este determinată de un amestec de transport aerian şi feroviar, între China și Europa, dar și de navele proprii sau serviciile furnizate de alți transportatori decât cei de linie.

Comentând raportul, directorul GSF, James Hookham, a declarat: „Container Shipping Market Review arată în ce măsură expeditorii au căutat alternative, deoarece liniile de transport maritim și-au făcut prețuri inaccesibile și au redus diferența de costuri cu ofertele din alte servicii. O pondere importantă este contabilizată și de navele închiriate de expeditori pentru propriile lor mărfuri sau de alți transportatori de transport maritim care nu sunt de linie.”

Hookham a mai spus că marea criză a transporturilor maritime din 2021 a avut multe victime, deoarece expeditorii prinși între rate record și niveluri foarte slabe de servicii s-au luptat să îndeplinească termenele limită de livrare pentru importurile destinate sezonului de vânzări de sărbători. Rămâne de văzut cât de repede se reduc aceste condiții în 2022 și dacă utilizarea serviciilor alternative va continua să crească. „Liniile de transport maritim atribuie cauza congestiei severe din porturi și blocajelor logistice din interior. Dar asta înseamnă că, deoarece aceste condiții se îmbunătățeasc după sezonul de vârf și scăderea producției în Anul Nou Chinezesc, capacitatea de transport în containere ar trebui să crească pentru a se potrivi mai bine cu cererea expeditorilor. Recuperarea capacității ar putea accelera dacă clienții schimbă cheltuielile către servicii mai degrabă decât către bunuri.“

O nouă analiză dezvăluie măsura în care liniile maritime au ajustat modelele globale de servicii, cu multe alte „servicii de transfer”, introduse în detrimentul serviciilor care efectuează escale multiple în diferite regiuni. Acest lucru reduce numărul de țări cu conexiuni directe la piețele lor de export și necesită un transfer mai frecvent de mărfuri între serviciile din porturile hub, cum ar fi Singapore și Colombo. „Revizuirea din acest trimestru a examinat modul în care membrii alianței și-au extins rolul în dezvoltarea consorțiilor și, prin urmare, cotele de piață și modul în care au abordat provocările operaționale în modificarea structurilor rutelor. Această reducere a serviciilor care leagă mai multe regiuni ale lumii a fost însoțită de o scădere a numărului de țări care sunt conectate direct. Având în vedere creșterea dramatică a tarifelor de transport și scăderea performanței serviciilor, nu este surprinzător să vedem o creştere mai rapidă a comerțului decât a volumelor de containere pe liniile stabilite, deoarece expeditorii au găsit alte soluții de transport: inițierea de rute maritime proprii, folosirea transportului feroviar pe distanță lungă sau aerian”, a explicat Mike Garratt, președintele MDS Transmodal.

Raportul arată o creștere a numărului de servicii de linie programate care deservesc doar două regiuni și scăderea celor care efectuează escale multiple în mai mult de două regiuni. Numărul de țări care beneficiază de conexiuni directe a fost în scădere din 2019, se arată în raport.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare