Anul acesta, în Rusia pot apărea aproximativ 15 noi mărci străine, scrie Kommersant, citând un studiu realizat de IBC Real Estate. În 2023, 22 de retaileri străini au intrat pe piață.
În 2024, piața rusă va fi completată cu aproximativ 15 mărci străine, ceea ce este cu mai puțin decât un an mai devreme, când 22 de retaileri internaționali au deschis magazine în țară, potrivit unui studiu al IBC Real Estate. CORE.XP se așteaptă să apară 20 de mărci noi în acest an, în timp ce Nikoliers se așteaptă la 17. Analiștii au remarcat că încetinirea ritmului de intrare a comercianților străini pe piața rusă se datorează faptului că mărcile autohtone au ocupat deja spațiul de retail eliberat după plecarea companiilor occidentale. Alte motive includ dificultăți logistice și taxe vamale ridicate.
Primele magazine care se deschid în Rusia anul acesta vor fi cele ale mărcilor Balabala, Semir, 8 seconds, Brands, Laplandia, Home Box, Deha, Big Chefs, Panier des Sens și Lifework. Dacă în 2021 principalii noi jucători străini de pe piața rusă proveneau din Italia, Suedia și Marea Britanie, acum aceștia au fost înlocuiți de țările asiatice. Brandurile europene intră în Federația Rusă în principal sub conducerea companiilor locale de management.