În Piemont a fost implementat un sistem autonom de transport cu șase navete electrice AGV (Automated Guided Vehicles) care sunt utilizate pentru transportul anvelopelor Michelin de la departamentele de producție din Boves (Cuneo), la depozit.

Navetele, de 10 metri lungime și 6 metri înălțime, se pot deplasa fără șofer și în siguranță absolută, grație unui sistem dezvoltat de Giordano, o companie locală care proiectează, construiește și instalează sisteme electromecanice și tehnologie de automatizare pentru producţia industrială. Datorită senzorilor optici, AGV-urile permit gestionarea mixtă a traficului și sunt capabile să se oprească și să repornească automat în cazul în care apare un obstacol în calea lor.

Vehiculele electrice, care au înlocuit camioanele diesel tradiționale, urmează un traseu intern de 1.500 de metri fără oprire, 24/24, reușind să deplaseze până la 600 de anvelope pe călătorie, cu avantaje indubitabile din punct de vedere logistic și de mediu (se estimează o reducere de 50 de tone de CO2 pe an), potrivit Uomini e Trasporti. „Suntem bucuroși că am putut colabora cu Michelin. Proiectul a avut o anumită rezonanță la nivel industrial, până la punctul în care în ultimele luni am primit numeroase solicitări pentru dezvoltarea sistemului, deschizându-ne noi posibilități“, a comentat Luigi Giordano, CEO al companiei Giordano.

De cealaltă parte, reprezentanţii Michelin subliniază: „Această metodă inovatoare de transport cu vehicule ghidate autonom ne permite să optimizăm o parte importantă a fluxului logistic din cadrul uzinei, reducând în același timp semnificativ emisiile de CO2 din atmosferă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare