Creşterea actuală de 14% a preţului anvelopelor se pare că se va amplifica până la sfârşitul lui 2022, până la 20%, conform previziunilor din industrie. Dat fiind că Rusia este principalul exportator din sector, deficitul de anvelope se va ridica la 9 miliarde de unități, iar asta va pune multă presiune asupra prețurilor într-un context economic în care atelierele de reparaţii remarcă deja scăderea puterii de cumpărare a clienților.

Cu ocazia forumului „Sectorul anvelopelor se confruntă cu noi provocări“, ce a avut loc la sfârşitul lui aprilie în cadrul târgului Motortec din Spania, Eduardo Salazar de la Grupo Andrés, a declarat: „Creșterea prețurilor nu este un capriciu, ci o necesitate, iar ceea ce ne îngrijorează este consumatorul final și cât de mult este dispus să ofere. Asta poate provoca o contracție a pieței, pentru că înlocuirea anvelopelor adesea nu este o prioritate economică.”

Pe de altă parte, José R. Arnó de la Driver, a explicat că rețelele de service-uri văd deja că utilizatorul final are mai puțini bani pentru a schimba anvelopele. „Asta presupune o dublă problemă: cumpărăm mai scump de la distribuitori pentru că nu există stoc, iar șoferii au mai puțină putere de cumpărare. Acest lucru ne complică activitatea zi de zi, pentru că atelierele de service nu pot să-și asume acest cost suplimentar fără să-l transfere mai departe la utilizator.“

În acest context, şi managementul stocurilor reprezintă o mare provocare cu care se confruntă sectorul anvelopelor, în special pentru producători și distribuitori. Directorul Yokohama Iberia, Víctor M. Cañizares, a declarat că întregul lanț valoric este epuizat. „Nu am reușit să realizăm un stoc ideal.  Oricât de multă capacitate de producție există în acest moment, cererea continuă să fie mai mare, așa că producătorii trebuie să decidă ce produc și unde distribuie mai profitabil. Anumite segmente de calitate vor avea însă de suferit, pentru că ceea ce înainte era profitabil datorită vânzărilor, acum nu mai este”. Pe de altă parte, potrivit distribuitorilor, „stocul este cheia managementului actual”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut