
Sectorul rețelelor de paleți din Marea Britanie a înregistrat o creștere a volumului de 6,3% în T1 2023, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, pre-Covid, cu 7 milioane de paleți livrați și o creştere a cererii B2C de 32%.
Cel mai recent raport al Asociației Rețelelor de Paleți (APN) din Marea Britanie indică un început de an „puternic și încurajator”. Paul Sanders, președintele APN observă că sectorul se confruntă, însă, cu schimbări în preferințele clienților, indicând că livrările la domiciliu au devenit o parte semnificativă și în creștere a portofoliilor de rețea, oferind o creștere de 32% din T1 2019. Aceasta, la rândul său, a determinat creșterea cu 11% a utilizării de paleți sferturi. „Piața livrărilor la domiciliu, caracterizată de o creștere puternică înainte de pandemie, a fost apoi alimentată enorm de blocaje și lucrul de acasă. Acum, este o tendință continuă și schimbă profilul livrărilor în rețea, atât în locație, cât și în dimensiunea paletului.”
Potrivit Motor Transport, factorii inflaționişti, inclusiv costurile mai mari ale energiei și finanțelor, se reflectă în cifre, utilizarea serviciilor economice crescând cu 21%. „Afacerile conştientizează cheltuielile în aceste vremuri economice dificile. Serviciile economice ale membrilor noștri ajută clienții la reducerea costurilor de transport.”
Cu toate acestea, livrările Next Day reprezintă în continuare mai mult de 60% din toți paleții livrați, 16% dintre acestea având un slot de livrare programat. „Rețelele oferă o gamă largă de opțiuni de livrare și este un semn sănătos că clienții fac diferența între mărfurile care trebuie livrate cât mai repede posibil și cele care pot avea o dată de livrare mai flexibilă. Acest lucru menține costurile sub control pentru client și facilitează utilizarea mai bună și mai ecologică a remorcilor.”