Aproape jumătate dintre retailerii care au anunțat închiderea magazinelor sau suspendarea livrărilor în Rusia aparțin segmentului de modă.

Analiștii Colliers International au declarat că, la sfârșitul lui martie 2022, peste 95 de retaileri străini mari și-au anunțat suspendarea activităților în Rusia, din care peste 75% dețin magazine în Rusia, iar restul sunt francize. Multe dintre aceste mărci sunt chiriași cheie în mall-uri și generează trafic. Este de remarcat faptul că toate francizele majore rusești care dezvoltă mărci străine și unele francize internaționale continuă să opereze magazine în Rusia.

Potrivit profilului chiriașului, pe primul loc se află moda (47%), pe locul doi cosmeticele și parfumurile (25%), iar ceasurile și bijuteriile sunt pe locul al treilea (10%).

Conform rezultatelor din primul trimestru, condițiile de afaceri din mall-uri în general au rămas neschimbate, deoarece retailerii și-au avansat anterior bugetele trimestriale de închiriere. Cu toate acestea, este de remarcat faptul că plățile chiriilor în marile centre comerciale în primul trimestru pot depăși chiar anul trecut din cauza cererii „rapide”, în special din partea sectorului de modă.

Anna Nikandrova, partener Colliers International, a declarat: „Pe parcursul celui de-al doilea trimestru vom putea observa diverse rezultate în acordurile dintre proprietari și chiriași: unii au găsit deja soluții de compromis, alții sunt tocmai în proces de găsire a unei soluții adecvate. Potrivit unei estimări cumulate, ponderea comercianților cu amănuntul străini care și-au încetat activitatea în Rusia în martie 2022 a reprezentat până la jumătate din suprafața centrului comercial, în timp ce un număr dintre acești comercianți cu amănuntul plătesc ratele de închiriere sub formă de procent din cifra de afaceri. Cu unii retaileri din acest grup administratorii mall-urilor sunt însă deja capabili să găsească soluții de compromis. Cu toate acestea, revizuirea condițiilor de închiriere va necesita expertiza și profesionalismul maxim al proprietarilor de mall-uri.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare