Armata așteaptă să pună umărul la deficitul de alimente din Marea Britanie, cauzat de lipsa șoferilor de camioane calificați, care a lăsat în ultimele săptămâni multe rafturi goale în magazinele din țară. Se pare că aproximativ 2.000 de șoferi de camion de la Royal Logistics Corps și alte regimente se află într-o notificare de cinci zile pentru a ajuta la distribuirea alimentelor și a altor bunuri esențiale, inclusiv medicamente. Aceștia așteaptă ca guvernul să facă o cerere oficială de asistență militară „iminentă”.

Între timp, mii de potențiali șoferi așteaptă testele pentru permisele HGV, care au întârziat din cauza blocajului cauzat de Covid-19, în vreme ce mulţi dintre şoferii existenți au părăsit Marea Britanie după Brexit. Problema a fost agravată şi de trimiterea şoferilor în autoizolare pe fondul așa-numitului „pingdemic”.

Măsura vine după avertizarea asociației Road Haulage privind lipsa șoferilor din Marea Britanie, dar și a Premier Foods, una dintre cele mai mari companii alimentare de aici.

În timp ce Guvernul a insistat că „nu există planuri de utilizare a personalului militar în acest scenariu”, o sursă susține că Ministerul Dezvoltării Sociale a purtat discuții cu Defra despre criză, spunând că șoferilor de vehicule grele din Corpul Regal de Logistică li s-a dat un preaviz de cinci zile pentru pregătire. Apelul este așteptat până la sfârșitul lui septembrie.

Rod McKenzie, directorul de politici și afaceri publice al RHA, a declarat că lipsa șoferilor de camioane este o amenințare foarte serioasă pentru lanțul de aprovizionare. „Există o penurie critică de șoferi de camioane, iar Guvernul folosește măsuri pe termen scurt pentru a soluționa acest lucru.”

Sunt și voci care consideră că armata nu este o soluție, deoarece șoferii de aici nu sunt obișnuiți să conducă vehiculele civile.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut