Armatorii chinezi se oferă să transporte mărfuri din Orientul Îndepărtat în Turcia pentru mai puțin de 4.000 de dolari, în timp ce companii precum Maersk și MSC fac asta pentru 5.500 de dolari. Această ofertă poate fi susţinută prin trecerea de tip kamikaze prin Marea Roșie, în ciuda atacurilor Houthi.

Atacul Houthi asupra navelor care folosesc Canalul Suez afectează comerțul global. Costurile de transport au crescut de 3-4 ori, deoarece navele și-au schimbat rutele către Capul Bunei Speranțe. Se pare însă că armatorii chinezi vin cu oferte tip kamikaze pentru companiile turcești, ca răspuns la dublarea volumului de containere pe linia Orientul Îndepărtat – Europa.

Potrivit ziarului Ekonomi, din Turcia, unii armatori din Orientul Îndepărtat se pregătesc să lanseze curse charter în porturile din Estul Mediteranei și Turcia cu nave de 3.000 – 5.000 TEU. Aceste companii, care trimit și e-mail-uri companiilor turcești, se oferă să transporte mărfuri din Orientul Îndepărtat către Turcia pentru mai puțin de 4.000 de dolari, în timp ce Maersk și CMA CGM cer 5.500 de dolari.

Cu toate acestea, se anticipează că aceste companii ar putea face curând un pas înapoi, deoarece se crede că va scădea cererea de transport de marfă pe linia Orientul Îndepărtat – Turcia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut