Deşi nu există nicio cerință specială de vaccin Covid-19 pentru echipajele de transport de marfă din transport internațional, mai mulți armatori recrutează navigatori complet vaccinați, bazându-se pe faptul că majoritatea contractelor lor expiră. Acest lucru este relevat de Federația Internațională a lucrătorilor din transporturilor, ITF, prin șeful secției maritime, David Heindel. Acesta anunţă că multe guverne ale statelor în care sunt situate porturi împiedică schimbarea echipajului, cel puțin până când majoritatea lucrătorilor de la bord vor fi vaccinați.

Acesta este însă un obiectiv încă îndepărtat, potrivit unei estimări a Neptune Declaration Crew Change, care precizează că numai 15,3% din navigatorii lumii sunt vaccinați împotriva Covid-19, majoritatea fiind din ţările nordice. O valoare care pentru Camera Internațională de Transport maritim ajunge la 20%. Problema este că mai multe țări din care provin navigatorii – de exemplu Filipine, Myanmar, Indonezia, Venezuela și Letonia – au o cantitate redusă de vaccinuri pentru populația lor.

David Heindel își exprimă îngrijorarea asupra faptului că vaccinurile nu sunt disponibile în întreaga lume și, prin urmare, vor exista disparități în ceea ce privește oportunitățile de muncă pentru navigatori în funcție de țara lor de origine. ITF subliniază, de asemenea, că nu există o recunoaștere globală a certificatelor de vaccinare, așa că se întâmplă ca certificatele emise de un stat să nu fie acceptate pentru a permite debarcarea (și, prin urmare, schimbarea echipajului) în porturile altor state.

De asemenea, ITF denunță eșecul acordării de asistență medicală echipajelor de către diferite state, fenomen grav, indiferent dacă lucrătorii sunt sau nu vaccinați. „Au fost prea multe cazuri în ultimele șaisprezece luni în care navigatorii au riscat să moară din cauza lipsei de îngrijiri medicale adecvate și în timp util, în special în regiunea Asia-Pacific”, spune Heindel.

Reamintim că problema vaccinării nu este nouă în transportul maritim, deoarece înainte de pandemia de Covid-19, obligația de a vaccina împotriva altor boli, precum febra galbenă, a fost în vigoare în unele țări. O situație acceptată de navigatori ca parte integrantă a muncii lor, atât pentru a le fi garantată sănătatea, cât și pentru a evita daunele economice grave proprietarilor de nave în caz de infectare la bord.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare