Armatorii, care nu au putut preveni scăderea transportului maritim de marfă în ciuda politicii de reducere a tarifelor, caută o soluție cu privire la capacitatea inactivă în 2023, un an care se preconizează că va fi mult mai dificil. Ca urmare, unele nave vor fi trimise la fier vechi anul acesta, iar unele dintre comenzile de nave plasate în perioada profitabilă vor fi amânate.

Un an dificil așteaptă industria maritimă în 2023. Experții globali, afirmând că declinul piețelor de transport de marfă se va accelera odată cu sărbătoarea Anului Nou din China, avertizează navigatorii să fie pregătiți pentru condiții foarte dificile în următoarele luni. Peter Sand, analist Xeneta, a spus că volumele de containere vor scădea pentru al doilea an consecutiv în 2023. Acesta prezice că 25% din comenzile de nave vor fi amânate, dar rata de anulare nu va depăși 10%. De asemenea, se așteaptă ca aceste anulări să fie din comenzi neplătite, mai degrabă decât din comenzi preplătite și scumpe. Potrivit lui Daniel Richards, director adjunct al Maritime Strategies International (MSI), numărul navelor casate este de așteptat să crească, de la aproximativ 270.000 TEU anul trecut, la 400.000 TEU anul acesta, notează Lojiport.

După perioada pandemiei, lucrurile s-au inversat pentru companiile de transport maritim care au realizat profituri istorice. Din iulie 2022, piața de transport de marfă a început să scadă rapid. Indicii mondiali de marfă au scăzut cu peste 70% în ultimul an, deoarece politica armatorilor de ieftinire a călătoriilor pentru a menține profitabilitatea nu a dat niciun rezultat. Deși nici Indicele Drewry World Container, nici Indicele Shanghai Container Freight (SCFI), nu au scăzut pentru prima dată în câteva luni în prima săptămână a acestui an, se afirmă că aceasta este o situație pe termen scurt pe întreaga piață. În afară de perioada premergătoare Anului Nou Chinezesc, când traficul maritim s-a accelerat în perioada obișnuită, activitatea în piață a fost limitată în acest an. Odată cu Anul Nou Chinezesc, care va începe pe 22 ianuarie și va dura 10 zile, se așteaptă ca piața să scadă din nou. Experții mondiali îi avertizează pe navigatori să fie pregătiți pentru condiții foarte dificile în următoarele luni. „Mă aștept ca ei să înregistreze pierderi înainte de sfârșitul anului”, a declarat Hua Joo Tan, fondatorul companiei asiatice de consultanță Linerlytica.

Potrivit estimărilor Drewry, operatorii de containere au realizat profituri operaționale de 290 de miliarde de dolari în 2022. În 2023, aceştia vor putea capta doar 5% din mega profiturile din 2022, potrivit rezultatelor unui sondaj Splash, cifra fiind estimată la 15 miliarde de dolari. Philip Damas, Managing Director al Drewry Supply Chain Advisors, prezice de asemenea, că scăderea profitabilității nu va fi singura problemă în 2023 și că problema supracapacității în transportul de containere se va adânci pe măsură ce congestionarea porturilor la nivel mondial se va atenua.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut