Asociația Elvețiană pentru Vehicule Comerciale ASTAG observă cu îngrijorare cifrele publicate de guvernul federal privind amploarea blocajelor în trafic. Sarcina pe rețeaua de drumuri naționale din Elveţia continuă să crească și a atins din nou un vârf în 2023, cu aproximativ 49.000 de ore de blocaje. Pasul de extindere a autostrăzii naționale, care va fi votat în toamnă, trebuie implementat. Altfel, după cum relatează Loginfo24.com, consecințele ar fi fatale pentru logistică și mobilitate, şi, implicit pentru economie și populație.

Cele mai recente cifre pentru 2023 privind blocajele, pe care Biroul Federal pentru Drumuri ASTRA le-a publicat, arată că valorile au crescut în mod continuu și brusc în ultimii ani, dar situaţia actuală depășește orice măsură. Un total de 48.807 de ore de blocaj în trafic au fost înregistrate în 2022, o creștere de 22,4%, cu mult peste media pe termen lung de 10%.

O creștere de această amploare are consecințe masive asupra siguranţei, fiabilităţii și flexibilităţii aprovizionării. Cu cât industria transportului rutier este mai mult blocată, cu atât economia, industria și populația se pot baza mai puțin pe livrări și încasări. Rezultatul sunt întreruperi și timpi de așteptare scumpi în procesele operaționale și efort suplimentar inutil. „Problema acută a blocajelor în trafic este un factor perturbator din ce în ce mai vizibil în activitatea economică a țării noastre”, subliniază președintele ASTAG, Thierry Burkart: „Producția, consumul și, în cele din urmă, prosperitatea noastră suferă!”

Există, de asemenea, costuri suplimentare masive în transportul rutier. Aglomerația înseamnă mai mult timp pentru același număr de curse și, prin urmare, e nevoie de mai multe vehicule și șoferi. În traficul lent, vehiculele consumă mai mult combustibil, iar emisiile de CO2 cresc proporțional.

În acest context, modernizarea drumurilor naționale, așa cum a decis Consiliul Federal și Parlamentul cu pasul de extindere din 2023, are cu atât mai mult sens. Referendumul din toamnă va fi absolut revoluționar pentru funcționalitatea și performanța transportului și logisticii. Prin urmare, ASTAG sprijină pe deplin propunerea.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut