Cu ocazia Zilei șoferului de camion (9 decembrie), Asociația Belgiană de Transport (BTB-ABVV) solicită din nou sectorului și guvernului să recompenseze mai bine această „verigă indispensabilă în economie”.

„Șoferii de camion sunt o legătură indispensabilă în economia noastră. Ei se asigură că mărfurile sunt livrate, că toate containerele din porturi ajung la destinație şi că noi toţi ne putem face cumpărăturile în supermarket”, spune Frank Moreels, președinte BTB. Cu toate acestea, ei primesc salarii mult prea mici, în ciuda educației lor costisitoare și a pregătirii regulate.

Pentru a compensa acel salariu orar mic, mulți șoferi de camion sunt pe drumuri foarte mult timp pentru a putea câștiga suficient lunar. Săptămânile de lucru de 60 de ore nu fac excepție, potrivit BTB. Consecința logică este că există un echilibru slab între viața profesională și viața privată și profesia nu mai este atractivă pentru tineri, ceea ce explică parțial deficitul actual de șoferi.

Prin urmare, BTB solicită ca șoferii să primească salarii mai mari, cu care să se poată descurca într-o săptămână normală de lucru de 38 de ore și astfel să-și recapete echilibrul dintre viața profesională și cea privată. „Asta va face profesia atractivă din nou pentru tineri”, spune Tom Peeters, adjunct al secretarului pentru transport rutier și logistică al BTB.

Pentru a încuraja încă o dată șoferii, BTB iese în fiecare provincie joi, 9 decembrie – Ziua șoferului de camion – pentru a-i recompensa pe șoferii de camion cu ciocolată, pentru a le mulțumi pentru munca depusă în fiecare zi, încă de la primele ore.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut