Asociația europeană a industriei chimice (Isopa) este îngrijorată de deficitul de șoferi de vehicule industriale, care în acest sector necesită pregătire atât în transport, adesea ADR, cât și în operațiunile de încărcare și descărcare, care presupun proceduri scrupuloase din motive de siguranță. De aceea, Isopa le cere companiilor să respecte mai mult șoferii de vehicule grele și să ajusteze timpii de încărcare și descărcare pentru a rezolva lipsa de personal.
Asociația Isopa, care reunește industria europeană producătoare de izocianați și polioli, atrage atenţia că, în acest sector, se pensionează mai mulți șoferi decât intră în domeniu. Isopa le cere deci membrilor săi să respecte mai mult șoferii, dar pune și problema încărcării și descărcării, admițând că fabricile au optimizat aceste activități, dar în defavoarea transportatorilor. Astfel, în aproximativ 30% din cazuri, vehiculele se confruntă cu timpi lungi de așteptare, de până la trei ore, iar această situație îi împinge pe șoferi către alte sectoare. Pentru reducerea acestor timpi, asociația propune câteva intervenții. „Începem în amonte, cu o trecere în revistă a practicilor de inventar pentru a raționaliza proviziile, iar apoi intervenim direct asupra problemei prin modificarea timpilor de încărcare și descărcare.”
Alte intervenții care pot reduce timpii de așteptare sunt eventuala externalizare a activităților de încărcare și descărcare și alocarea acestor operațiuni în intervale orare specifice sau, în cazul în care acest lucru se întâmplă deja, creșterea flexibilității rezervării. „În cele din urmă, este important să facem intrarea mai fluidă, prin digitalizarea porților. Dacă eliminăm actuala pierdere de timp pentru șoferi, putem reține mai ușor șoferii în sectorul chimic și le putem crește capacitatea cu 10%.”