Asociația olandeză de transport și logistică, TLN, a cerut Comisiei Europene să amâne introducerea obligativităţii de returnare a camioanelor, care a fost decisă în Pachetul Mobilitate, pentru o perioadă nedeterminată. Aceasta ar trebui să intre în vigoare la 21 februarie 2022.

„Există numeroase motive care ne determină să cerem amânarea acestei hotărâri”, scrie președintele TLN, Elisabeth Post, în scrisoarea adresată comisarului european pentru transport, Adina Valean.

Obligația de returnare prevede că un camion care este folosit în străinătate trebuie să se întoarcă în țara în care este înmatriculat cel târziu după opt săptămâni. Abia atunci camionul poate fi folosit din nou în străinătate.

În situația actuală tensionată a pieței din Europa, acest lucru va duce inevitabil la întreruperi în lanțurile de aprovizionare, se teme TLN. Penuria de șoferi la nivel european va intensifica acest efect. Șoferii de camioane, care ar trebui folosiți pentru a transporta mărfuri, ar fi forțați să conducă vehicule în anumite țări doar pentru a respecta noua normă UE.

Pentru a nu suferi pierderi, companiile ar trebui să achiziționeze vehicule suplimentare și să angajeze șoferi noi. Creșterea inevitabilă a curselor goale ar fi, de asemenea, în contradicție cu eforturile UE de reducere a emisiilor de CO2 în transportul rutier de mărfuri.

Asociația presupune, de asemenea, că numeroase companii din Vest își vor închide sucursalele din Europa de Est. De pe piețele lor de origine din vest, aceste companii ar putea să respecte noua regulă de returnare relativ ușor. Companiile est-europene, pe de altă parte, trebuie să ia în calcul multe curse pe gol, deoarece fluxul de mărfuri de la vest la est este în general mai mic decât invers. Multe companii mijlocii și mai mici din Europa de Est ar trebui să se teamă pentru existența lor.

TLN este sigur că regula returnării va denatura concurența, pentru că numeroase state est-europene au introdus o acțiune împotriva noii norme în fața Curții Europene de Justiție (CEJ). După toate probabilitățile, aceste state ar arăta prea puțin zel pentru a implementa regula returnării în mod rațional și pentru a o aplica în practică.

Prin urmare, TLN sfătuiește Comisia UE să aștepte cel puțin până când CEJ își va pronunța hotărârea, deci nu înainte de sfârșitul lui 2022. Comisia UE ar trebui să aștepte până când situația de pe piață se relaxează și, mai ales, până când problema deficitului de șoferi va fi rezolvată.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut