La cererea unor asociații europene de logistică, Comisia Europeană urmează să examineze dacă interdicția de a conduce noaptea pe autostrada Inntal din Tirol încalcă legislația UE şi libertatea fundamentală a liberei circulații a mărfurilor.

Pe fondul problemelor masive din industria transportului rutier la desfășurarea traficului transalpin prin Tirol, Asociația Federală de Transport rutier şi Logistică din Germania (BGL) și numeroase alte asociații europene de logistică și camere de comerț au depus o plângere oficială la Comisia UE împotriva interzicerii conducerii de noapte a camioanelor pe Inntautobahn, care este în vigoare de la 1 ianuarie 2021, și care generează o restrângere masivă a libertății circulaţiei mărfurilor în transport, garantată de tratatele UE.

Secțiunea afectată a Inntalautobahn este cea mai importantă legătură rutieră dintre Germania și Italia. Potrivit BGL, interdicția de a conduce noaptea, care a fost introdusă și justificată cu scopul de a îmbunătăți calitatea aerului, este o măsură disproporționată care afectează în mod semnificativ interesele economiei. „Se întâmplă invers: reducerea drastică a ferestrei de timp deschise traficului rutier de marfă duce la aglomerarea inutilă a traficului ziua și are un efect negativ asupra consumului de combustibil și a calității aerului prin ambuteiajele artificiale”, arată BGL. În plus, interdicția de a conduce noaptea discriminează companiile de transport care au sediul în afara zonei centrale a Tirolului, deoarece celelalte, care încarcă sau descarcă în zona centrală a Tirolului, sunt scutite de la interdicție. Alte moduri de transport, cum ar fi calea ferată, cu capacități mult prea reduse, nu reprezintă o alternativă viabilă la transportul rutier.

Comisia UE examinează plângerea în termen de 12 luni și decide dacă inițiază o procedură oficială de încălcare a Dreptului Comunitar împotriva statului membru în cauză.

De asemenea, BGL examinează și intenționează să depună o plângere oficială la CE împotriva celorlalte măsuri existente în Tirol, cum ar fi interzicerea sectorială a conducerii și dozarea traficului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut