Asociația federală germană BGL și-a unit forțele cu alte 11 asociații europene şi cu IRU pentru a se opune interdicției de tranzit impusă camioanelor vineri după-amiaza pe autostrada Tauern.

Potrivit BGL, acest regulament, pe care Austria l-a introdus la sfârșitul lui ianuarie 2024, împiedică multe vehicule să ajungă la baza lor la timp, înainte de weekend, ceea ce înseamnă că șoferii trebuie să-și petreacă weekendul în camioane.

Interdicția se aplică tronsonului dintre Salzburg și Villach din Austria, o axă importantă nord-sud. Într-o scrisoare, asociațiile fac acum apel la UE să ia măsuri împotriva acestei noi măsuri.

De ani de zile a fost observată o extindere constantă a restricțiilor de tranzit unilateral prin Austria. Traficul de marfă pe ruta Brenner a fost restricţionat masiv de multă vreme prin diverse măsuri anti-tranzit, cum ar fi interdicţiile de conducere şi manipularea blocurilor.

Acum, pentru prima dată, au fost introduse interdicții discriminatorii de conducere a camioanelor pe o altă rută europeană importantă de tranzit prin Austria, Tauern Autobahn, în toate după-amiezile de vineri, pentru camioanele cu destinație Germania sau Slovenia/Italia. În plus, începerea interdicției de conducere în weekend pe autostrada Tauern a fost anticipată sâmbăta, la ora 7,00.

Interdicția de tranzit, care a fost introdusă cu un preaviz de doar o zi, are un impact deosebit de larg. Din cauza noii interdicții de conducere, multe vehicule nu mai pot ajunge acasă pentru weekend. Șoferii afectați sunt nevoiți să petreacă weekendul în cabina vehiculului și nu acasă conform planului. Acest lucru contrazice spiritul Pachetului de Mobilitate, care are ca scop îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru șoferii de camioane și va agrava deficitul de șoferi la nivel european.

Deoarece vehiculele destinate Austriei sau traficului intern austriac sunt scutite de interdicție, acest lucru duce indirect la discriminare.

Purtătorul de cuvânt al consiliului de administrație al BGL, Dirk Engelhardt, afirmă: „Interdicțiile de conducere care permit doar transportul către și dinspre Austria încalcă principiul liberei circulații a mărfurilor în UE și discriminează în special companiile de transport non-austriece. Comerțul transfrontalier în UE este grav împiedicat de interdicțiile de conducere care sunt ostile pieței interne. CE, în rolul său de gardian al tratatelor, trebuie să se implice de urgenţă!”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut