În cadrul unei conferințe pe tema siguranței și legalității în transporturi, desfăşurată la Cattolica (Italia) la finele lunii trecute, asociația transportatorilor Willy și sindicatul Ugl au cerut controale mai multe pe şosele, în timp ce Asaps a reiterat lipsa personalului de poliție rutieră.

După cum relatează Trasporto Europa, conferința organizată de sindicatul „Ugl Viabilità e Logistica” și asociația „Willy Sicurezza e Legalità nel Trasporto”, prezidată de Domenico Lizzi, președintele Willy și managerul național al șoferilor Ugl, a abordat problemele din sectorul transportului rutier, de la siguranța rutieră la drepturile șoferilor, de la asistență medicală suplimentară la inovații tehnice în serviciul șoferului.

Evenimentul a cuprins poveștile unor șoferi forțați să lucreze în condiții nesănătoase și periculoase, respiră fumul vehiculului din lipsă de întreținere, nevoiți să folosească toalete putrede sau să circule zeci de kilometri înainte de a găsi o parcare potrivită sau un teren unde se pot odihni în siguranță. Giordano Biserni, președintele Asaps (Asociația Prietenilor și Susținătorilor Poliției Rutiere), a precizat că a scăzut numărul ofițerilor de poliţie rutieră, determinând o reducere evidentă a controalelor și răspândirea ilegalității.

Într-o declarație publicată de Asociația Willy și adresată Guvernului și Ministerului Transporturilor, asociația subliniază că, „din declaraţii a reieșit că, în majoritatea cazurilor, șoferii de camioane nu au fost verificați de patrule de multe ori luni, dacă nu ani de zile. Acest lucru generează exploatarea șoferilor și ilegalitate pe scară largă atât în ceea ce privește transportul intern, cât și cabotajul. Necesitatea unui număr mai mare de controale echivalente cu standardele europene devine mai urgentă ca niciodată. Camerele de măsurat viteza şi sistemele similare, utilizate corect și nu abuziv, rămân în prezent singurele sisteme care să compenseze lipsa de acoperire în unele zone. Totuși trebuie să aibă o funcție suplimentară și nu un înlocuitor pentru agentul calificat responsabil cu controlul”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut