Antreprenorii polonezi din transport și logistică i-au propus Ministerului Infrastructurii introducerea unui tarif minim de transport, măsură care ar ajuta la stabilizarea prețurilor, la creșterea eficacităţii luptei împotriva concurenței ucrainene şi la reducerea influenței intermediarilor.

După cum relatează Logistyka.rp.pl, programul trebuie pregătit de Ministerul Digitalizării, iar calculatorul se va aplica tuturor transportatorilor, indiferent de țara de înregistrare, pe rutele interne și transportul internațional. În cazul unei comenzi pentru o entitate străină, aceasta trebuie să declare că se supune jurisdicției poloneze în ceea ce privește transportul în cauză; dacă nu face asta, clientul este responsabil pentru a se asigura că tariful perceput este corect.

Introducerea unei rate minime nu numai că va stabiliza prețurile și va crește eficacitatea luptei împotriva concurenței ucrainene, dar va reduce, de asemenea, influența intermediarilor, e de părere președintele Asociației Transportatorilor Rutieri din Pomerania de Vest (ZSPD), Dariusz Matulewic. Acesta crede că software-ul de calcul al ratei ar trebui să fie disponibil pe scară largă și gratuit, iar evaluările trebuie să fie numerotate, datate și înregistrate, astfel încât serviciile să le poată verifica la sediul companiei.

Calculatorul este conceput pentru a automatiza sistemul de calcul al costului serviciilor. „Odinioară erau ușor de calculat, dar acum lucrurile s-au complicat: salariul minim și tariful sunt diferite. Prin urmare, o soluție care să permită calculul exact al costurilor pentru o rentabilitate minimă va fi convenabilă. Ne-am asumat o marjă de 6% și, pe deasupra, costurile expeditorului sau intermediarului”, spune Piotr Krzyzankevici, Vicepreședintele ZSPD.

Potrivit iniţiatorilor, numărul de intermediari ar trebui limitat la maximum doi. În plus, o factură trebuie alocată unei singure rute, astfel încât clientul să știe cât costă serviciul de transport, fără expediere și intermediere.

Ideea a fost în mare măsură salutată de industrie, dar au fost şi reprezentanți ai industriei care au făcut comentat. „În urmă cu 18 ani, am convenit asupra unui tabel pentru transportul containerelor. A funcționat 2 ani, dar afluxul de noi companii de transport cu reduceri a dus la prăbușirea acesteia”, spune Tomasz Rejek, președintele Asociației de transport rutier din Pomerania. De asemeneaa, președintele Camerei Economice Poloneze de Transport și Expediție Rutieră, Zdzislaw Szczerbachuk, reamintește că la începutul secolului, când a fost adoptată legea transportului rutier, a apărut ideea unui preț minim, dar industria era împotrivă. Potrivit acestuia, problema stă în aplicarea legii și în lipsa unei proceduri de contestare a amenzii aplicate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut