Germania este serios îngrijorată de deficitul de AdBlue, care este necesar pentru vehiculele comerciale cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6. Industria germană de camioane are una dintre cele mai „tinere” flote din Europa și, prin urmare, un număr mare de camioane nu vor putea funcționa fără acest aditiv, atrage atenţia eurotransport.de.

Săptămâna trecută, Asociația Federală BGL şi Asociația Federală a Operatorilor Germani de Autobuze (BDO) au trimis o scrisoare ministrului Economiei, Peter Altmaier, pentru a atrage atenția asupra penuriei alarmante de AdBlue. Asociațiile solicită o soluție rapidă a acestei probleme, unind eforturile tuturor părților interesate: producători, dealeri, utilizatori și ministere federale. În plus, membrii asociațiilor le sugerează autorităților să creeze o rezervă națională de AdBlue, care va fi utilizată în cazul unor întreruperi în producția sau furnizarea aditivului.

În Germania, producția de AdBlue este standardizată de Asociația Industriei Auto (VDA), care, totuși, nu controlează volumul producției.

Din cauza creșterii puternice a prețurilor la gaze la nivel mondial, producția de AdBlue a scăzut. Drept urmare, prețul aditivului lichid a crescut brusc în ultimele săptămâni. Dacă la începutul anului era 0,19 euro pe litru, acum, conform asociațiilor, este necesar să se plătească 0,69 euro pe litru.

„Mai multe companii de transport raportează că angrosiştii nu mai onorează comenzile de AdBlue”, subliniază Dirk Engelhardt, reprezentant al Consiliului BGL.

Reamintim că luna trecută mai mulți producători europeni de AdBlue au decis să-și reducă producția la minimum tehnic. Printre acestea se numără compania italiană Yara, precum și compania slovacă Duslo, cel mai mare producător de AdBlue din Europa.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut