Consiliul Federal Elvețian va majora taxele pentru vehiculele industriale – așa-numita taxă de trafic greu legată de performanță (TTPCP) – cu 5%, de la 1 ianuarie 2025, cu scopul de a încuraja trecerea de la drum la calea ferată. De asemenea, intenționează să crească sprijinul financiar pentru transportul feroviar pe rutele sub 600 km. Tot din 2025, va modifica şi sistemul de colectare a taxelor pentru vehiculele industriale pe drumurile elvețiene. De anul viitor, va fi funcțional doar sistemul SET/EETS cu colectare telematică, deci nu vor mai fi opriri la graniță pentru plată.
Povara costurilor în industria transportului rutier elvețian va crește din nou brusc în 2025. Asociația ASTAG consideră că problema încă foarte acută a ambuteiajelor este extrem de sensibilă. Din păcate, politicienii nu au reușit în ultimele decenii să inițieze măsurile de adaptare necesare în timp util. Însă va exista posibilitatea de a face o corecție în noiembrie, cu un vot DA la referendumul privind securizarea drumurilor naționale (STEP), chiar dacă acest lucru, potrivit Loginfo24.com, nu va duce la nicio ușurare pe termen scurt. Dimpotrivă, se pot aștepta alte înregistrări negative pentru orele de blocaj, ceea ce va duce la pierderi masive de productivitate în transportul rutier.
Cu toate acestea, Consiliul Federal a decis să majoreze tarifele pentru taxa de drum cu 5% începând cu 1 ianuarie 2025, ceea ce înseamnă că industria va suporta costuri suplimentare în valoare totală de aproximativ 80 de milioane de franci pe an – principalul factor de creștere a costurilor anul viitor. În plus, dispozitivele LSVA pentru înregistrarea kilometrilor parcurși trebuie schimbate la cererea guvernului federal începând cu anul viitor. Rezultatul este timpul de oprire a vehiculului și anumite cheltuieli pentru instalații, service și instruire. În general, costurile cu personalul sunt, de asemenea, în creștere, din cauza promovării tinerelor talente, a problemelor de recrutare și a reținerii personalului. În același timp, clienții solicită din ce în ce mai mult soluții ecologice, ceea ce este posibil doar prin investiții mari. În acest context, ASTAG se așteaptă ca şi costurile de transport să crească cu un total de 2 până la 3% până în 2025 şi implicit şi prețurile de transport.