Piața de cadouri corporate cunoaște cea mai bună evoluție în 2023, după perioada pandemiei, cererea pentru cadouri și evenimente corporate crescând cu 32% anul acesta față de anul trecut, potrivit datelor Atelier Cortez, producător de ciocolată și macarons artizanale și una dintre principalele firme de cadouri corporate personalizate din România. Astfel, companiile alocă bugete între 200 și 300 lei/cadou, în medie, pentru cadourile angajaţilor și partenerilor de business.

“Interesul pentru cadouri corporate, dar mai ales pentru workshopuri de pregătit și alte evenimente pentru angajați a crescut exponențial după perioada de pandemie. Tot mai multe companii din România vor să ofere cadouri atipice, diferite și personalizate, atât partenerilor de business, cât și angajaților. Și vedem această tendință și din partea firmelor mici, care vor să se diferențieze pe piață, nu doar din partea companiilor multinaționale. De asemenea, tot mai multe companii sunt dornice să răsplătească și să fidelizeze angajații prin beneficii extrasalariale și caută produse și experiențe memorabile, cum sunt cadourile personalizate și workshopurile de preparat ciocolată sau montat macarons. Astfel, în completarea clasicelor beneficii ca tichete de masă, abonament la clinică medicală și teambuilding, companiile le oferă angajaţilor cadouri în momentele cheie din an, de ziua lor și de sărbători”, explică Dragoș Ungureanu, fondator Atelier Cortez.

Astfel, cadourile corporate pentru angajații sau clienții și partenerii firmelor reprezintă peste 90% din solicitările venite din partea companiilor, iar cele mai achiziționate sunt cutiile cadou care conțin macarons și vin, macarons și prosecco, ciocolată și prosecco sau vin și ciocolată, care sunt și personalizate cu logo-ul firmei în peste 99% din cazuri.

Segmentul de ateliere de pregătit ciocolată sau montat macarons înregistrează cea mai mare cerere în 2023 (+65% față de 2022), companiile căutând experiențe inedite și memorabile prin care să fidelizeze angajații și să crească rata de retenție a personalului, potrivit Atelier Cortez.

Cele mai multe solicitări de cadouri corporate și ateliere pentru angajați vin de la companii din IT, pharma, automotive, domeniul petrolier și altele, în cele mai multe cazuri din București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Constanța și chiar din afara țării pentru workshop-uri online, cu kit-uri pregătite și trimise în avans.

Atelier Cortez estimează pentru anul în curs o producţie de peste 150.000 de macarons, 30.000 de praline și 3.000 de tablete de ciocolată. Peste 50% din întreaga producție este realizată pentru comenzile pentru sărbătorile de iarnă, perioada din an pentru care companiile alocă și cele mai mari bugete. “Ultimele luni din an sunt cele mai intense pe piața de cadouri corporate, primele comenzi de la companii din țară venind încă din septembrie, iar de la an la cererile apar tot mai devreme, semn că firmele se pregătesc din timp. În plus, comenzile plasate cât mai devreme au șanse 100% să fie onorate, iar costurile sunt mai mici decât în decembrie. Anul acesta, estimăm o creștere cu 25% a numărului de comenzi pentru cadouri corporate personalizate. Companiile vor tot mai mult să fie remarcabile pentru partenerii de business și pentru angajați”, conchide Dragoș Ungureanu.

Pe fondul cererii crescute pentru cadouri din partea companiilor multinaționale, dar și a IMM-urilor românești, Atelier Cortez estimează că va livra peste 30.000 de cadouri corporate pentru angajați și parteneri de business în principalele orașe din țară.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut