Auchan România a publicat cel de-al doilea Raport de Sustenabilitate al companiei, cu date privind performanțele non-financiare, impactul activității în comunitate și realizările din 2021. Printre cele mai importante categorii incluse în raport se numără strategia de sustenabilitate, promovarea alimentației sănătoase și combaterea risipei alimentare, lupta împotriva poluării cu plastic, reducerea amprentei de carbon, dar și economia circulară și proiectele implementate, oamenii din companie și comunitățile sustenabile.

Datele cuprind atât perioada 1 ianuarie 2021 – 31 decembrie 2021, cât și pe an glisant, 1 octombrie 2020 – 30 septembrie 2021, dar marchează și cei 15 ani pe piața din România.

Raportul este structurat pe capitole care acoperă câte o arie strategică diferită și analizează activitatea companiei în ceea ce privește viziunea, valorile și evoluția numărului de magazine, guvernanța, etica, relația cu partenerii și furnizorii Auchan, dar și elemente de resurse umane, diversitatea și incluziunea în muncă, precum și angajamentele comunitare asumate. Totodată, sunt prezentate informații privind strategia de sustenabilitate, performanța din perspectiva dezvoltării durabile, acțiunile concrete întreprinse, proiectele majore și obiectivele viitoare. ,,Lansarea Raportului reprezintă modul voluntar prin care am decis să comunicăm și să punem la dispoziția tuturor stakeholderilor rezultatele și impactul acțiunilor din 2021 privind sustenabilitatea. Pe lângă transformarea modelului de afaceri către un comerț bazat pe producție și consum responsabil, punem un deosebit accent pe implicarea în comunitate și respectarea angajamentelor pentru protejarea mediului. În raport, se regăseşte viziunea, proiectele și eforturile noastre constante de a contribui la crearea unui climat de proximitate și echitabil față de angajați, comunități și parteneri”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România.

Auchan susține producătorii locali, colaborând cu peste 85% furnizori din România, iar gama alimentară e formată din peste 90% produse de la companii din România.

Strategia de sustenabilitate Auchan este aliniată obiectivelor de dezvoltare durabilă ale ONU. Retailerul luptă împotriva risipei alimentare și a poluării cu plastic și a adoptat măsuri pentru a reduce amprenta de carbon. Anul trecut, Auchan a contribuit la reciclarea a 14.000 tone de deșeuri la nivel de magazine, iar prin programul „Zero Risipă”, extins în 14 magazine de proximitate a ajutat la salvarea a 4,3 milioane de produse alimentare, dar și evitarea eliminării a peste 4.000 t CO2. De asemenea, ambalajele produselor gastro marcă proprie Auchan au devenit 100% eco friendly. Totodată, din mai 2021, Auchan a eliminat din magazine toate ambalajele de unică folosință din plastic. Și în 2021 Auchan a continuat parteneriatul cu „Banca pentru Colectarea și Distribuirea Alimentelor”.

Tot la nivel de reciclare, s-au colectat peste 220.000 de litri de ulei alimentar uzat din octombrie 2019 până la finele lui 2021.

Auchan a lansat în ianuarie 2021 proiectul „O nouă viață”, axat pe economia circulară a textilelor, o premieră pe piața locală de retail. De asemenea, Proiectul de Colectare și Reciclare a Textilelor inițiat în 2020, a continuat și în 2021.

Auchan semnează acorduri cu toți partenerii săi, prin care aceștia se angajează să respecte politicile sale de sustenabilitate, printre care se numără impactul asupra mediului sau prezentarea unor oferte ce susțin responsabilitatea socială, iar în 2021 toți furnizorii de marfă au folosit în flotele lor doar vehicule Euro 5 sau Euro 6.

În raport sunt prezentate și date despre companie în calitate de angajator responsabil. Anul trecut, Auchan a continuat Programul de Sustenabilitate Personală a angajaților lansat în 2020, oferind celor peste 8.000 de angajați posibilitatea de a se implica în diverse acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială, la acțiunile demarate în 2021 luând parte peste 3.900 de angajați Auchan România.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut