Audi a trecut de la camion la tren livrarea modulelor și celulelor de baterii din Ungaria în Belgia. Prima cursă a fost efectuată în mai și este doar începutul a ceea ce producătorul numește o revoluție în modelul său de transport.

Până acum, modulele și celulele de baterii necesare în Belgia pentru Audi e-tron și Audi e-tron Sportback erau transportate cu camionul, pe un traseu de 1.300 km, de la furnizorul din Ungaria. Pentru a satisface cererea din Belgia, între 12 și 15 vehicule complet încărcate porneau în Europa în fiecare zi.

Aceste camioane sunt acum înlocuite de transportul feroviar, realizat de DB Cargo. „Schimbarea va reduce emisiile de carbon cu aproximativ 2.600 de tone în fiecare an. De câte ori este posibil, Audi folosește serviciul DBeco plus de la DB Cargo – de exemplu, pentru segmentele rutei din Austria și Germania -, alimentarea făcându-se exclusiv din surse regenerabile, cum ar fi energia eoliană, hidraulică sau solară” , explică Audi.

Furnizorul modulelor de baterii din Ungaria nu are propriul nod feroviar. Prin urmare, DB Cargo a pus recent în funcțiune un centru logistic la Győr, în care modulele sunt reîncărcate din camioane în vagoane pentru livrare. Modulele sunt mai întâi preluate de la producător cu un camion și transportate de la Győr LC pe mai mult de 1.000 km de cale ferată până la Bruxelles.

Inițial, în imediata apropiere a fabricii Audi din Győr a fost construită o hală ușoară, iar o extindere este deja planificată. Pentru a îndeplini cerințele de calitate și siguranță, Audi Supply Chain utilizează o platformă digitală de informații și o tehnologie specială cu senzori pentru a monitoriza temperatura și orice șocuri din vagoane.

Până în 2025, Audi își propune să transporte aceste componente exclusiv cu trenul. La sediul din Ingolstadt, de exemplu, totul este pregătit pentru producția de baterii folosind module și celule transportate pe calea ferată. Alte fabrici așteaptă să treacă la livrarea pe calea ferată a componentelor bateriilor. În mod similar, o mare parte din produsele finite sunt livrate și pe calea ferată: astăzi, aproximativ 68% dintre vehiculele Audi din Europa părăsesc deja fabricile pe calea ferată, o cifră care va crește în viitor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut