Sindicatul austriac Vida face acuzații extrem de neplăcute la adresa transportatorilor străini. Printre altele, au existat declarații despre amploarea uriașă a manipulării tahografelor, după cum arată portalul salzburg.orf.at.

Potrivit secretarului federal pentru trafic rutier al sindicatului Vida, Karl Delfs, aproximativ 40% dintre șoferii de camioane care trec prin Austria folosesc o formă de manipulare a tahografului. Majoritatea companiilor de transport care fac asta au sediul în Est, iar lideri între acestea sunt România, Bulgaria, Croația și Ungaria. În plus, oficialul a spus că remunerarea șoferilor de către companiile de transport din Europa de Est încă nu îndeplinește standardele UE, deoarece se utilizează plata per kilometru parcurs.

„Transportatorii din Estul și Sud-Estul Europei își forțează șoferii să conducă mulţi kilometri. Ei primesc un salariu de bază foarte mic, de aproximativ 350 de euro, plus aproximativ 10 euro pentru fiecare 100 de kilometri parcurşi. Pauzele pentru condus și odihnă nu sunt  respectate, deoarece șoferii fac bani doar atunci când camionul merge cu viteză maximă.“

Comportamentul transportatorilor străini are un impact uriaș asupra securității în Austria, în special în zona Salzburg, unde se intersectează rute internaționale importante, spune Vida. Prin urmare, organizația solicită poliției austriece să crească finanțarea pentru a angaja suplimentar agenţi care să controleze camioanele și timpii de conducere.

Reamintim că subiectul încălcărilor făcute de către cărăuşii din Europa de Est a fost deschis de Vida după accidentul care a avut loc recent în Austria. „Un croat în vârstă de 50 de ani intră în coliziune cu camionul său cu o mașină și apoi cu alte trei mașini, între ele: șase persoane sunt rănite, două dintre ele grav. Oboseala șoferului este adesea cauza unor astfel de accidente, iar acest lucru nu este surprinzător.“

Însă cifrele avansate, că 40% dintre șoferii estici care trec prin Austria folosesc o formă de manipulare a tahografului, reprezintă o exagerare, deoarece Vida nu a efectuat studii relevante pe această temă. Se pare că această cifră a fost folosită în scopuri politice pentru a escalada situația.

O situație similară a avut loc în luna aprilie a acestui an şi în Olanda, când ILT a anunțat manipularea masivă a tahografelor de către șoferii de camioane olandezi și străini.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare