Pe 15 iunie, în Spania, a fost efectuat un control al conformității cu reglementările șoferilor detașați pe A1 de către Autoritatea Europeană a Muncii și Inspectoratul Transporturilor, cu accent și pe respectarea timpilor de conducere și de odihnă. Regulamentul, care a intrat în vigoare pe 2 februarie, este considerat prioritar pentru a pune capăt concurenței neloiale a companiilor relocate.

Autoritatea Europeană a Muncii a stabilit transportul rutier ca țintă pentru 2022. Din acest motiv, au fost inițiate o serie de acțiuni comune de control cu diferite state membre. Una dintre ele, chiar la cererea Ministerului Transporturilor din Spania, a avut loc pe A1 pe 15 iunie, relatează Fenadismer en Carretera.

În această zi de control au fost prezenți reprezentanţi din Inspectoratul Muncii și Transporturilor din Irlanda, Malta și Spania, precum și membri ai Grupului de Trafic al Gărzii Civile spaniole. Acest tip de inspecție comună a Muncii și Transporturilor din diferite state membre are ca obiectiv controlul transportului rutier de mărfuri în contextul respectării unor reglementări precum timpii de conducere și odihnă sau reglementarea comunicării deplasării conducătorului auto procesată prin intermediul Platforma IMI, în sfera unei operațiuni de transport internațional sau cabotaj, așa cum este stabilită în Pachetul de Mobilitate 1. Concret, această a doua problemă este considerată prioritară pentru combaterea fraudei și a concurenței neloiale exercitate de așa-numitele companii de tip cutie poștală.

Pe parcursul controlului au fost depistate încălcări ale ambelor reglementări, deși comunicatul de presă al Ministerului Transporturilor nu precizează câte sau în ce procent, nici sancțiunile aplicate. Raportează în schimb că șoferii au fost informați, de către autoritățile prezente, cu privire la reglementările privind lucrătorii detașați în vigoare și le-au fost distribuite câteva broșuri informative întocmite de Autoritatea Europeană a Muncii.

Aceste inspecții comune sunt considerate prioritare pentru a pune capăt fraudei „de muncă” în transport, dar și pentru a armoniza și îmbunătăți coordonarea diferitelor inspecții, încercând în același timp să se realizeze o aplicare mai uniformă a reglementărilor comunitare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut