Autoritatea Maghiară pentru Concurență (GVH) a dat undă verde vânzării Auchan Ungaria către antreprenorul Dániel Jellinek, marcând finalul unui proces de achiziție ce a durat trei ani. Compania Biery Investments, deținută de Jellinek, a reușit să depășească oferta făcută de grupul maghiaro-american Indotek pentru o participație la retailerul francez din Ungaria.  

Deși discuțiile au ajuns de mai multe ori aproape de un acord, modificările economice și schimbările pieței au necesitat reluarea negocierilor și ajustarea termenilor, scrie European Supermarket Magazine. Măsurile introduse de guvernul maghiar, precum taxele suplimentare pe profitul din retail, controlul prețului și limitările legate de promoții, au pus presiune suplimentară asupra sectorului de retail. Acestea, împreună cu creșterea inflației, care a atins un vârf de 25,7% în ianuarie 2023, și cu scăderea volumelor de vânzări, au afectat semnificativ performanța financiară a retailerilor.

În 2022, Auchan Ungaria a raportat pierderi de 1,8 miliarde HUF (4,4 milioane EUR), o scădere drastică față de profitul de 8,1 miliarde HUF (19,8 milioane EUR) din 2021. În ciuda unei reveniri modeste în 2023, cu un profit de 586 milioane HUF (1,4 milioane EUR), rezultatul a fost susținut în principal de afacerea cu combustibili.

În noiembrie 2022, Indotek Group și-a exprimat ambiția de a poziționa Auchan pe locul al treilea în piața de retail din Ungaria în următorii 5-6 ani, după Lidl și SPAR, depășind competitori precum Penny, Aldi, CBA, Coop și Tesco.

Deși Jellinek a oferit puține detalii despre strategia sa, a subliniat că dezvoltarea Auchan va aduce beneficii consumatorilor prin extinderea accesului la produse accesibile și de înaltă calitate. El vizează, de asemenea, consolidarea rolului Auchan în sprijinirea afacerilor locale din domeniul alimentar și agroindustrial, pentru a le transforma în furnizori competitivi la nivel regional.

Această tranzacție se aliniază obiectivului guvernului maghiar de a spori implicarea capitalului local în sectorul comerțului cu amănuntul. Rețeaua Auchan, cu peste două decenii de prezență în Ungaria, include 24 de magazine, din care 19 hipermarketuri și 18 benzinării.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut