Guvernul bulgar a amânat cu şase luni majorarea taxelor rutiere pentru vehiculele de marfă de peste 3,5 tone, până la 1 iulie 2023. Acest pas a fost făcut ținând cont de situația economică a țării și pentru a reduce presiunea financiară asupra industriei transporturilor. Creșterea planificată a taxei de aproximativ 50% era programată să aibă loc de la 1 ianuarie 2023.

Această hotărâre va contribui la susținerea sustenabilității și competitivității industriei de transport de marfă, esențială pentru situația economică din Bulgaria.

Anterior, Agenția de Infrastructură Rutieră anunțase că de la 1 ianuarie 2023, toate tipurile de viniete electronice pentru vehiculele rutiere cu o MTMA mai mică sau egală cu 3,5 t se vor ieftini cu aproape 10%. Ministrul interimar al Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, Ivan Shishkov, a declarat în emisiunea „The Live Day”, de la Nova News TV, că cetățenii cu mașini nu ar trebui să suporte povara mai mare în întreținerea rețelei de drumuri, dar creșterea taxelor în acest moment ar însemna că întreaga societate va fi pedepsită cu inflație mai mare. De asemenea, ministrul a declarat că nu există calcule și estimări cu privire la câte camioane care circulă pe drumurile naționale sunt bulgăreşti și care este procentul de trafic de tranzit. „În prezent, nu există un mecanism clar. Pe lângă amânarea introducerii de noi tarife, vom stabili, de asemenea, cum să colectăm tarifele cât mai echitabil posibil. Dacă majorarea planificată de aproximativ 50% a taxelor de drum ar fi implementată acum, ar putea fi afectată și mai mult capacitatea transportatorilor de a-și reveni din efectele economice ale pandemiei. Motivele țin cont și de războiul aflat în desfășurare în Ucraina, care are și un impact financiar negativ asupra afacerii de transport, deoarece a perturbat comerțul și rutele de transport, ducând la creșterea costurilor și la reducerea eficienței transportatorilor.”

Ministrul, potrivit Bta.bg, a propus impunerea unor taxe mai mari pe autostrăzile și drumurile construite în regim de concesiune. „Îndemn politicienii să ia în considerare opțiunea de a transfera în concesiune o parte din coridoarele importante de transport, cum ar fi Autostrada Rila (în construcție) și Tunelul Petrokhansky (în faza de proiectare). Astfel, investitorii privați vor lua comision de la orice șofer, iar statul va putea construi mai repede infrastructura necesară, pentru că nu avem bani pentru toate drumurile necesare în următorii 10 ani.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut