În cadrul unei conferințe de presă de la Roma, profesorul Peter Hilpold, lector în drept european la Universitatea din Innsbruck, a prezentat un nou raport privind interdicția de circulaţie a camioanelor pe timp de noapte în Tirol, cu concluzia că aceasta este ilegală şi încalcă legislația UE.

Interdicția de a conduce pe timp de noapte în Tirol, care va fi înăsprită la 1 ianuarie 2022, interzice tuturor camioanelor cu motor diesel să tranziteze noaptea. Doar camioanele cu LNG și camioanele pe bază de hidrogen și electrice (care nu sunt încă disponibile pe piață) mai au voie să funcționeze în tranzit, conform ordonanței tiroleze. Pe de altă parte, situația este diferită pentru cursele cu destinația sau plecarea tiroliană: aici, toate camioanele Euro 6 – inclusiv cele din prima generație – au voie să funcționeze fără restricții. „Interdicția de circulaţie vizează exclusiv traficul de tranzit și nu este clar cum o interdicție totală în orele de noapte ar trebui să atingă obiectivul purității aerului. Transportul de marfă se transferă către orele de zi din cauza lipsei de alternative. Acest lucru ar duce la mai mult trafic, stop-and-go și ambuteiaje, care nu ajută calitatea aerului din Tirol, ci dimpotrivă“, a declarat Peter Hilpold.

Markus Ferber, purtătorul de cuvânt al grupului german CSU din Parlamentul European, a participat, de asemenea, la prezentarea raportului. „Întotdeauna m-am îndoit că interdicția de a conduce pe timp de noapte respectă legislația UE. Raportul îmi confirmă acum ipoteza“, a spus europarlamentarul.

Într-o piață comună, nu se poate ca o regiune unică, fără consultare cu vecinii săi, să limiteze astfel libera circulație a mărfurilor – una dintre libertățile fundamentale ale UE. Acesta este motivul pentru care Ferber a cerut: „Comisia UE trebuie să acționeze și, în cele din urmă, să aplice legislația UE, dacă este necesar, și cu proceduri de constatare a neîndeplinirii obligațiilor împotriva Austriei.“

Markus Ferber a criticat indiferența CE față de încălcările tiroliene ale legii: „Acest lucru subminează credibilitatea Comisiei, care pretinde că este gardianul legii și ordinii. Se cer în mod constant soluții comune din partea Germaniei și Italiei, dar statul Tirol își respectă interdicțiile unilaterale și le înăsprește constant“, a spus politicianul.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut