De săptămâna viitoare, din 21 februarie 2022, se vor aplica noi reguli pentru cabotaj. Aceasta este o schimbare semnificativă, mai ales pentru transportul din Germania, unde mai ales companiile poloneze oferă servicii în masă, iar acțiunile de control acoperă până la o mie de vehicule pe zi.

Pentru o mai bună informare, BAG a realizat un prospect informativ (disponibil aici, în limba germană) în care explică ce reguli vor trebui respectate. De asemenea, se discută și despre cea mai mare noutate – o perioadă de interdicție de 4 zile, impusă după ce limita rutelor de cabotaj dintr-o anumită țară a fost epuizată.

Pliantul arată exact cum înțeleg germanii o astfel de interdicție de 4 zile. „Odată ce numărul maxim de sarcini de cabotaj permis într-un stat membru dat a fost îndeplinit, sau șapte sau trei zile în acel stat membru, nu vor mai fi permise alte rute de cabotaj în acea țară cu acelasi vehicul. Pentru a relua cabotajul într-o anumită țară, trebuie respectată «perioada de odihnă» de patru zile în țara de origine”.

În legătură cu regulile de cabotaj, e importantă introducerea ţării la trecerea frontierei cu menţiunea „țara de început”. În acest fel, BAG va putea verifica cât timp a stat o anumită mașină în Germania sau să verifice dacă o perioadă de pauză de 4 zile a fost încheiată în ţara de origine.

În plus, pliantul BAG aminteşte şi modificările programate pentru 21 mai 2022. Transportul internațional ușor, efectuat cu vehicule între 2,5 și 3,5 tone, va trebui autorizat pentru transport. Aceasta este și o schimbare pentru cabotaj, căci va necesita și o licență comunitară.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut