Actualul raport privind rețeaua de taxare și traficul de camioane pentru prima jumătate a anului 2022, pe care Oficiul Federal pentru Transport de Mărfuri (BAG) și Toll Collect l-au întocmit, tratează kilometrajul deteriorat din Germania de la declanşarea războiului din Ucraina, schimbarea traficului din cauza închiderii Podului Rahmedetal și face o estimare, pentru prima dată, a traficului de tranzit cu date de taxare.

Pe baza datelor din sistemul de taxare pentru camioane, au fost analizate modificările rețelei de rute supuse taxelor în rețeaua de drumuri principale federale germane, utilizarea vehiculelor și combinațiilor de vehicule cu o greutate totală admisă de peste 7,5 t, precum și condițiile speciale de trafic.

Lungimea rețelei de drumuri cu taxă s-a modificat nesemnificativ și însumează 101.660 de kilometri pentru ambele sensuri. Secțiunile de autostradă A2 din jurul Hanovrei și tronsoanele de drum federal de pe B3 din apropierea portului Hamburg sunt încă printre cele mai aglomerate rute.

După o creștere în ianuarie și februarie 2022, kilometrajul a scăzut din martie, la scurt timp după începerea războiului din Ucraina, în principal din cauza penuriei de șoferi, a perturbărilor lanțurilor de aprovizionare și a creșterii prețurilor la combustibil. Cea mai puternică scădere a fost în mai 2022, de aproape 3%. Comparativ cu prima jumătate a anului 2021, kilometrajul neajustat a crescut cu 0,2% în întreaga rețea. În total, aproximativ 420.000 de camioane de peste 7,5 t au folosit rețeaua de drumuri cu taxă în fiecare zi în prima jumătate a lui 2022. O treime dintre acestea erau înmatriculate în străinătate.

În prima jumătate a anului, a existat o scădere a traficului pe A45 între zona Ruhr și zona Frankfurt pe Main, care poate fi pusă pe seama închiderii Podului Rahmedetal. Drept urmare, traficul s-a deplasat în mare parte către autostrăzile A44 și A7. În acest context, A3 a devenit din nou o rută alternativă, după ce deja preluase traficul de pe A61, care a fost în mare parte închisă în Renania de Nord-Westfalia, în a doua jumătate a anului 2021, în urma inundațiilor din vestul Germaniei.

Raportul, care estimează pentru prima dată traficul de tranzit cu taxare, evidențiază aproximativ 9.900 de călătorii săptămânale de tranzit pe ruta dintre Bad Bentheim, la granița olandeză, și Frankfurt (Oder), la granița poloneză, care circulă prin autostrăzile A30, A2, A10 și A12.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut