Incidența costurilor de transport asupra valorii mărfurilor exportate și importate din/în Italia a crescut pentru al treilea an consecutiv, la 3,5% și, respectiv, 5%, după cum reise dintr-un sondaj al Băncii Italiei, citat de Uomini e Trasporti.
În 2022, transportul rutier de marfă a înregistrat o creștere de aproape 20% a costurilor medii rutiere pe tonă, după cum reiese dintr-un sondaj al Băncii Italiei privind transportul internațional, confirmând tendința negativă din ultimii trei ani. Creșterea se referă într-o măsură mai mare la transporturi FTL, şi mai puţin la LTL, şi se datorează prețurilor mai mari la carburanți, în ciuda intervențiilor guvernamentale, creșterii costurilor de întreținere și, indirect, intrării în vigoare a Pachetului Mobilitate.
Aproape toate zonele geografice au raportat creșteri, dar mai ales transporturile către și dinspre Regatul Unit, care au fost afectate de costuri vamale și administrative mai mari în urma Brexit-ului.
În ceea ce privește tendința generală a transportului internațional (rutier, feroviar, naval, aerian și de gaz metan), incidența costurilor de transport asupra valorii mărfurilor exportate și importate din/în Italia a crescut pentru al treilea an consecutiv, la 3,5, respectiv 5%. „Creșterea semnificativă a tarifelor de transport în termeni nominali, care a avut loc într-un context de majorări semnificative ale prețurilor mărfurilor supuse comerțului internațional, a caracterizat aproape toate sectoarele, reflectând atât expansiunea comerțului, cât și a preţului carburanților. Acestor tendințe li s-au alăturat factori specifici sectoarelor individuale, cum ar fi impactul tensiunilor geopolitice asupra vracului lichid și constrângerile din partea ofertei în transportul de containere, deosebit de acute în prima jumătate a lui 2022”, explică raportul Băncii Italiei.