De anul trecut, au fost implementate o serie de prevederi ale Pachetului Mobilitate. Însă, după cum susține guvernul belgian, acestea nu sunt suficiente pentru a controla fenomenele negative din industria transporturilor. De aceea, ministrul belgian al transporturilor, Georges Gilkinet, a adresat un apel Consiliului European și Comisiei Europene, cerând un control mai strict asupra angajării șoferilor din afara UE.

Belgianul așteaptă o cooperare internațională în acest sens și dorește să facă din fenomenul menționat mai sus un subiect permanent al deliberărilor UE. După cum subliniază el, Uniunea Europeană trebuie să depună toate eforturile pentru a se asigura că profiturile marilor operatori logistici nu depășesc condițiile de angajare în transport.

Ministrul belgian remarcă angajarea unui sfert de milion de șoferi din afara UE doar în 2020. Angajatorii lor sunt cele mai mari companii din industrie, care însă le oferă condiții foarte proaste de angajare pentru a obţine un avantaj de preț față de companiile mai mici, concurente. Acest lucru poate conduce la un monopol nesănătos pe piață și chiar să pună în pericol mediul, consideră ministrul, pentru că firmele nu mai pot face achiziţii de vehicule noi, mai economice şi ecologice, focusul fiind pe salariile şoferilor.

Georges Gilkinet admite că șoferii din „țări terțe” sunt importanți pentru piața muncii, completând efectiv lipsurile de personal. Prin urmare, nu se așteaptă la o interdicție completă a angajării acestora. Totuși, dorește să se asigure că prezența șoferilor din „țări terțe” nu dăunează șoferilor din țările Uniunii Europene.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 1 – ianuarie 2023)
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare