Duminica trecută, pe 13 noiembrie, belgienii au desfășurat o mare acțiune de control care a vizat noile reglementări ale Pachetului Mobilitate, dar şi nereguli privind timpii de conducere sau utilizarea tahografului. Verificările au fost efectuate la parcările de camioane din provincia Oost-Vlaanderen, în jurul oraşului Gent. Poliția și inspectoratul de muncă din Belgia au participat activ la acestea, în timp ce inspectorii de muncă din România și Portugalia și ofițerii de poliție din Olanda au jucat un rol de însoțire. În total, au fost verificate 129 de vehicule și au fost constatate 59 de abateri.

O noutate completă, potrivit 40ton.net, a fost verificarea, în cazul a patru vehicule, a returnării obligatorii a camioanelor în țara de înmatriculare, o dată la opt săptămâni. După cum s-a dovedit, proprietarii celor patru vehicule au ignorat această nouă obligație. În două cazuri, întoarcerea șoferului la bază sau în țara de reședință nu a fost organizată. Aceasta era necesară o dată la patru săptămâni și ar fi trebuit documentată.

Întrucât inspecția a avut loc într-o duminică, belgienii au putut verifica cu ușurință interdicția de a efectua pauza de 45 de ore în cabine. Aici au fost găsite nereguli în cazul a doisprezece șoferi. De asemenea, s-au constatat mai multe „infracțiuni sociale”, adică cele privind, de exemplu, detașarea și salariul minim şi au fost inițiate nouăsprezece procese.

Pe lângă aceste nereguli, s-au mai constatat şi cazuri fără legătură cu Pachetul de Mobilitate: zece șoferi au depășit timpul de lucru și nouă au folosit incorect tahograful. În total belgienii au inițiat proceduri în valoare de 37.249 de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare