
Într-o scrisoare comună adresată Comisiei Europene, cele trei țări Benelux (Belgia, Olanda, Luxemburg) și Danemarca cer o specificare clară a momentului în care numai camioanele cu emisii zero pot fi înmatriculate în UE. Această cerință trebuie să permită atingerea obiectivului UE de neutralitate climatică până în 2050. CE urmează să publice noi propuneri privind limitele de CO2 pentru camioane pe 14 februarie, notează Verkehrs Rundschau.
Potrivit semnatarilor, aceste propuneri ar trebui să conțină trei puncte:
– o dată de la care numai camioanele cu emisii zero pot fi înmatriculate în UE, aleasă astfel încât obiectivul neutralităţii să poată fi atins până în 2050;
– cerințele de CO2 pentru camioane pentru 2030 ar trebui înăsprite la mai mult de 30% până în 2030, comparativ cu 2019/20;
– reglementările CO2 aplicabile camioanelor și autobuzelor să fie extinse şi la alte categorii de vehicule, dat fiind că, în prezent, 35% din emisiile de CO2 din această industrie nu sunt acoperite de legislația UE. Cele patru state nu precizează însă ce categorii de vehicule sunt vizate.
Semnatarii scrisorii subliniază că cererea lor de reglementări stricte pentru camioane trebuie să meargă mână în mână cu dezvoltarea infrastructurii de alimentare/încărcare. Aici, UE este pe drumul cel bun cu propunerea legislativă negociată în prezent de stabilire a unei infrastructuri pentru combustibili alternativi (AFIR).
Propunerile așteptate pentru noi specificații de CO2 pentru camioane ar trebui înțelese ca o oportunitate de a „trimite un semnal puternic pieței și de a stabili termene clare pentru schimbare”, se precizează în scrisoarea celor patru țări către CE.