De curând, în Belgia, au avut loc discuții între sindicatele șoferilor de camioane și angajatori, care s-au încheiat cu semnarea unui acord social care prevedea creșteri salariale și alte schimbări în industria transporturilor, potrivit portalului lpost.be.

Unul dintre motivele întâlnirii este nemulțumirea șoferilor față de condițiile de muncă în perioada de restricții din timpul pandemiei de coronavirus. În plus, mediul belgian de business a încercat să ia măsuri în avans, care să evite dezvoltarea scenariului „britanic”, când, din lipsă de șoferi, aprovizionarea cu produse și cu combustibil a avut de suferit.

Ca urmare, părțile au convenit să majoreze salariile cu 0,4% de la 1 ianuarie 2022. Dar există şi clauze nestandard ale contractului. De exemplu, fiecare șofer belgian care a lucrat cel puțin 175 de zile între 01 martie 2020 și 31 mai 2021 trebuie să primească un bonus unic de 250 de euro pentru munca în pandemie. Aceste schimbări vor afecta 72.000 de lucrători belgieni din sectorul transporturilor.

A doua inovație importantă este că de la 1 ianuarie 2023 ar trebui să intre în vigoare în Belgia noi reguli, care vor separa șoferii în funcție de clasa de mașini și de tipurile de marfă. În special șoferii de cisterne ADR vor fi supuși unor reguli sociale diferite față de omologii lor care livrează mărfuri convenționale. Salariile și beneficiile mai mari ar trebui să compenseze nu numai riscul profesional mai mare, ci și nevoia de formare mai frecventă. Astfel, belgienii vor să evite exodul șoferilor profesioniști din industrie.

La rândul lor, în condițiile acordului, sindicatele oferă garanții că în 2021-2022 transportatorii rutieri nu vor declara greve și vor respecta pacea socială.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut