Asociația germană de transportatori, BGL, într-o discuţie recentă cu cotidianul Tagesspiegel, atrage atenţia că tot mai mulți șoferi refuză să călătorească la Berlin, temându-se de un trafic de biciclete prea intens, greu de controlat din punctul de vedere al unui camion înalt și greu. Mai mult, BGL vorbeşte chiar despre un grup de șoferi traumatizați care nu își pot continua profesia ca urmare a participării la situații periculoase, cum ar fi lovirea cuiva într-un „unghi mort”.
Ca urmare, s-a creat o situație surprinzătoare, în care BGL a lansat un apel comun cu organizația ADFC, responsabilă în Germania de lobby-ul folosirii bicicletelor. Ambele organizaţii solicită reconstrucția nodurilor din orașele mari, astfel încât traficul de biciclete să fie efectiv separat de cel auto. De asemenea, acestea doresc și instalarea în masă a balizelor duble, cu lumini verzi separate pentru mașini și biciclete. Separarea completă a acestor doi utilizatori ai drumului pare a fi singura șansă de siguranță reală.
Până acum, ADFC nu a fost alături de transportatori. Mai mult, această organizație a cerut mai degrabă o nouă pregătire pentru șoferii de camioane, pentru a vedea bicicletele la intersecții.