În Germania, deficitul de șoferi de camion se referă cel mai adesea la cei care lucrează în transportul pe distanțe lungi, segment pe care sunt întâlniţi de obicei angajați aduși din afara Europei. Totuși, nici miile de locuri de muncă din distribuţie nu trebuie uitate, iar la asta se referă şi cea mai recentă idee a asociației germane a transportatorilor, BGL.

BGL a propus o creștere semnificativă a drepturilor pentru deținătorii unui permis de conducere categoria B. În loc de actualele vehicule de 3,5 tone, se propune să li se permită conducerea vehiculelor cu MTMA de 7,5 t, 10 t sau chiar 12 tone. Astfel de oameni ar putea, prin urmare, să se urce la volanul camioanelor ușoare, umplând lipsurile de transport din Germania, în special în transportul urban tipic.

BGL argumentează acest lucru cu statistici. Conform estimărilor actuale, în Germania lipsesc în prezent aproximativ 80.000-100.000 de şoferi de camion de diferite categorii. Pe de altă parte, ținând cont de ritmul pensionării actuale și, în același timp, de lipsa oricărui interes pentru industrie din partea tinerilor, în doar 10 ani acest deficit poate ajunge chiar și la 230.000 de angajaţi.

BGL ar putea găsi un anumit argument și în experienţa Statelor Unite, unde categoria de bază a permisului de conducere permite de zeci de ani condusul vehiculelor cu MTMA de până la 11,8 tone. Astfel, în distribuţie sau în construcţii şi lucrări comunale uşoare, pot fi întâlniţi angajaţi care nu au obţinut niciodată un permis profesional.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut