Asociaţia germană de transport şi logistică (BGL) invită politica, mediul de afaceri și societatea să regândească și să ia măsuri imediate pentru a nu ajunge şi Germania în situaţia în care a ajuns Anglia din cauza lipsei de şoferi.

Germania s-ar putea confrunta în 2-3 ani cu un colaps al aprovizionării similar cu cel din Anglia, în condiţiile în care există deja un deficit de 60.000 – 80.000 de șoferi profesioniști, atrage atenţia BGL. În fiecare an, aproximativ 30.000 de șoferi de camion se pensionează, în timp ce doar aproximativ 17.000 de debutanți sunt atraşi de o astfel de carieră. Această evoluție, pe care BGL o subliniază de mult timp, se apropie acum din ce în ce mai mult de un capăt, iar situația actuală a aprovizionării din Anglia arată cât de repede se poate transforma deficitul de șoferi într-un colaps al aprovizionării. „Avertizăm că intrăm într-un colaps al aprovizionării şi în Europa de Vest. Politica, mediul de afaceri și societatea trebuie, prin urmare, să se trezească și să contracareze cu hotărâre penuria de șoferi“, spune Dirk Engelhardt, CEO BGL.

Dar oricât de urgentă ar fi nevoia de acțiune, nu există o soluție universală la problema penuriei de șoferi. Mai degrabă, trebuie combinate măsuri diferite la nivel european și național. Prin urmare, în planul său de acțiune privind deficitul de șoferi, BGL identifică cinci măsuri centrale care trebuie puse în practică rapid:

– Îmbunătățirea imaginii

– Îmbunătățirea condițiilor de muncă

– Reducerea obstacolelor și birocrației

– Promovarea recrutării și digitalizării

– Facilitarea imigrației lucrătorilor calificați.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare