Pe măsură ce europenii conduc mai puțin, prețul pe care îl plătesc pentru benzină pentru a-și alimenta mașinile este mai mare.
La începutul lui aprilie, așa-numitul crack spread, diferenţa dintre prețul la care se tranzacționează benzina şi cel al țițeiului, a atins cel mai puternic nivel de după 2017, ceea ce a condus la preţuri de retail la nivel maxim din ultimii ani în mai multe țări mari consumatoare, inclusiv Germania, Franța și Italia.
Asta în condiţiile în care, cel putin un sfert dintre facilităţile care produc benzină la rafinăriile din nord-vestul Europei au fost scoase recent din funcţiune pentru lucrări de mentenanţă sau întreruperi neprogramate. Întreruperea fluxurilor de producţie ale rafinăriilor și exporturile ridicate au contribuit la consolidarea pieței europene de benzină, chiar și în condițiile în care consumul rutier al continentului a scăzut cu aproximativ 30% în medie, comparativ cu nivelul pre-pandemic. Dacă la asta se adaugă şi exporturile solide, în special spre SUA, creşterea preţurilor sugerează că piaţa a contrabalansat cu mult pierderea cererii. „Există o atracție uriașă asupra benzinei europene manifestată de alte regiuni cheie”, a declarat Mark Williams, analist petrolier la Wood Mackenzie Ltd., adăugând că cererea din SUA stimulează piața europeană. Exporturile europene de benzină către SUA au crescut cu peste 60% în martie, comparativ cu februarie, și urmează să rămână puternice în aprilie, potrivit analiştilor Kpler. Transporturile către Africa de Vest sunt, de asemenea, sănătoase, de aproape jumătate de milion de barili pe zi în primul trimestru al acestui an. De asemenea, Nigeria a declarat recent că nu va elimina subvențiile la benzină.