BMW va construi pe lângă fabrica de la Debreţin, programată a produce vehicule electrice, şi o unitate de asamblare a bateriilor. Valoarea totală a proiectului va ajunge astfel la 800 de miliarde HUF (9,6 miliarde EUR), devenind a treia cea mai mare investiție greenfield din istoria Ungariei, a anunțat ministrul maghiar al Afacerilor Externe și Comerțului, Péter Szijjártó.

Şeful ministerului a raportat că noua unitate va crea 500 de locuri de muncă în plus față de miile planificate inițial, pentru care statul va oferi 13,5 miliarde HUF sprijin (circa 163 milioane EUR), potrivit Infostart.

La Debreţin va începe producția primei platforme integral electrice, iar în urma anunțului ministrului, aici vor fi produse și bateriile pentru aceste modele. Péter Szijjártó a subliniat că investiția va da un impuls suplimentar industriei auto maghiare, a cărei valoare a producției a crescut cu 23% în primele nouă luni ale acestui an, depășind astfel 8.700 miliarde HUF (aproape 105 miliarde EUR), iar aceasta ar putea depăși 10.000 de miliarde HUF (120 miliarde EUR) pentru prima dată în acest an. „Ungaria a devenit acum campioana europeană a tranziției către industria mașinilor electrice. Suntem menționați pe bună dreptate printre candidații la titlul mondial”, a declarat el.

Péter Szijjártó a adăugat apoi că decizia strategică a guvernului, al cărei scop a fost să facă din Ungaria „fortăreața europeană și apoi globală a industriei de mașini electrice”, a funcționat. Până în 2030, numărul de vehicule electrice din lume ar putea ajunge la 300 de milioane. Acestea vor reprezenta 60% din vânzările de mașini noi, astfel încât cererea de baterii electrice va crește la aproximativ 5.600 gigawați oră până în 2030, de la 340 gigawați oră în 2021.

Ministrul a considerat important faptul că Ungaria a creat cel mai favorabil mediu de investiții de pe continent pentru companiile de automobile electrice și că s-au făcut alianțe cu cei mai mari jucători ai industriei din est și vest.

În primele opt luni ale acestui an, cu o creștere de 61%, exportul de baterii electrice a ajuns la patru miliarde de euro, devenind produsul numărul unu al exportului maghiar.

Péter Szijjártó a avertizat că, din cauza războiului din Ucraina și a sancțiunilor, economia europeană se îndreaptă către recesiune. „În acest caz, guvernul maghiar nu poate avea alt obiectiv decât să evite această recesiune europeană și să fie un fel de excepție locală”, a spus el. „Managementul de succes al crizei din ultimii ani a demonstrat că acest lucru necesită în primul rând investiții, deoarece acestea conduc la locuri de muncă, iar munca duce la producție, şi producția duce la creștere economică.”

BMW Group plănuiește pe termen lung și se angajează ferm față de Debrețin și Ungaria – a declarat Milan Nedeljković, membru al consiliului de administrație al BMW AG responsabil cu producția. El a spus că, din 2025, fabrica din Debrețin va face istorie: va fi prima lor fabrică unde vor produce modelele Neue Klasse cu propulsie pur electrică, fără energie fosilă.

Bateriile tuturor modelelor BMW noi care urmează să fie fabricate la Debrețin vor fi asamblate local. Noua fabrică va acoperi o suprafață de aproximativ 140.000 m2. Lucrările de construcție au început deja.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut