Industria auto europeană a devenit excesiv de dependentă de furnizorii externi de componente, în special de companiile asiatice de semiconductori și baterii, a declarat președintele Bosch pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung într-un interviu.

Circuitele electronice ale autovehiculelor și celulele bateriei au devenit componente cheie în industria auto în era mobilității electrice și a vehiculelor autonome. Între timp, producătorii europeni de automobile au devenit dependenți de furnizorii asiatici, deoarece industria auto autohtonă nu a răspuns la schimbarea în timp și, prin urmare, nu și-a construit capacitatea de producție în proximitatea geografică. „Am devenit prea dependenți de alte regiuni și acest lucru trebuie schimbat”, a declarat Franz Fehrenbach, președintele consiliului de supraveghere al Bosch. El a observat, totuși, că acest lucru nu s-a datorat unei erori de politică, ci unor considerente economice care viza optimizarea costurilor lanțului de aprovizionare.

Producătorii auto germani au făcut deja primii pași pentru a-şi recăpăta controlul asupra aprovizionării cu piese. Grupul Volkswagen intenționează să construiască șase fabrici de baterii în asociere cu parteneri din toată Europa până în 2030. Uniunea Europeană a lansat deja un program de sprijin pentru producătorii de semiconductori în vederea înființării unui site european.

Bosch, cel mai mare furnizor auto din lume, a pus în funcțiune o fabrică de semiconductori de 1 miliard de euro în Germania în acest an, realizând astfel cea mai mare investiție din istoria companiei.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut