bp și Daimler Truck AG vor colabora pentru a accelera introducerea unei rețele de hidrogen, susținând lansarea unei tehnologii cheie pentru decarbonizarea transportului de mărfuri din Regatul Unit. Cele două companii intenționează să sprijine atât dezvoltarea infrastructurii cu hidrogen, cât și introducerea camioanelor cu celule de combustie alimentate cu hidrogen în Marea Britanie.

Conform memorandumului de înțelegere (MoU), bp va evalua fezabilitatea proiectării, construirii, exploatării și furnizării unei rețele de până la 25 de stații de realimentare cu hidrogen în Regatul Unit până în 2030. Aceste stații vor fi alimentate de bp cu hidrogen verde generat din apă, folosind energie regenerabilă. În completare, Daimler Truck se așteaptă să livreze clienților săi din Marea Britanie camioane cu celule de combustibil alimentate cu hidrogen începând cu 2025.

Daimler Truck are ambiția de a oferi până în 2039 doar vehicule noi neutre din punct de vedere al CO2 în Europa, America de Nord și Japonia. În prezent, producătorul testează un nou prototip îmbunătățit al camionului său Mercedes-Benz GenH2 pe drumurile publice din Germania. Primul camion GenH2 produs în serie este de așteptat să fie predat clienților începând cu 2027.

Daimler Truck are o preferință clară pentru hidrogenul lichid. În această stare, purtătorul de energie are o densitate de energie mult mai mare în raport cu volumul decât hidrogenul gazos. Drept urmare, rezervoarele unui camion cu pile de combustibil care utilizează hidrogen lichid sunt mult mai mici și, datorită presiunii mai scăzute, semnificativ mai ușoare. Acest lucru oferă camioanelor mai mult spațiu de marfă și o sarcină utilă mai mare. În același timp, poate fi transportat mai mult hidrogen, ceea ce mărește semnificativ autonomia camioanelor. Acest lucru va face ca versiunea de serie a camionului GenH2 să fie potrivită pentru transportul pe distanțe lungi.

În electrificare, bp are deja 11.000 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice la nivel global și își propune să-și extindă rețeaua la 70.000 până în 2030. În completare, acordul cu Daimler reprezintă primii pași ai bp către implementarea hidrogenului pentru transport. bp intenționează, de asemenea, să dezvolte stații de alimentare cu hidrogen în Europa și are deja planuri pentru stații de alimentare cu hidrogen în Germania.

În Marea Britanie, bp intenționează să construiască o instalație de producere a hidrogenului în Teesside, Marea Britanie, care ar putea produce 1 GW de hidrogen albastru, produs din gaz natural integrat cu captarea și stocarea carbonului. bp explorează, de asemenea, potențialul hidrogenului verde în regiune, inclusiv sprijinirea dezvoltării Teesside ca primul hub de transport al hidrogenului din Marea Britanie. Aceste activități sprijină obiectivul guvernului Regatului Unit de a dezvolta 5 GW de producție de hidrogen până în 2030.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut