De la sfârșitul lui 2022, o serie de modificări au intrat în vigoare în traficul de marfă între UE și Regatul Unit. Deşi transportatorii europeni au pierdut o serie de drepturi, rămâne posibilă, în contextul transportului combinat, utilizarea semiremorcilor neînsoțite și apoi încredințarea tracțiunii transportatorilor locali.

De la începutul lui 2023, transportatorii europeni au pierdut o serie de drepturi care anterior erau recunoscute de legislația comunitară. Printre acestea, se numără acela de a ridica mărfuri peste Canal și apoi de a le livra într-o țară terță, de a efectua călătorii goale în scopul transportului de cabotaj sau de a recurge la transport combinat.

Un aspect controversat a vizat însă posibilitatea de a trimite sau nu în Regatul Unit semiremorci neînsoțite cu plăcuțe de înmatriculare UE în contextul transportului intermodal și apoi de a le remorca la destinație de către transportatorii englezi.

Anita, asociația comercială a celor mai mari companii de transport rutier de mărfuri din Italia, s-a interesat direct la Departamentul pentru Transport din Marea Britanie, potrivit Uomini e Trasporti. Răspunsul oferit clarifică definitiv că „firmele cu sediul în UE pot continua să folosească semiremorci neînsoțite pentru călătoriile între statele membre și Regatul Unit. Transportatorii britanici vor putea, de asemenea, să tracteze remorci în și peste tot în Regatul Unit”.

Astfel, modificările legate de Brexit, care au intrat în vigoare la sfârșitul anului trecut, nu includ acest aspect. Mai mult, Departamentul precizează că „utilizarea semiremorcilor însoțite pe serviciile Eurotunnel și pe feriboturile roll-on/roll-off nu este afectată de eliminarea dreptului de acces la transport combinat. Prin urmare, nu vor fi necesare alte autorizații”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut