Inspecția Transporturilor Rutiere din Marea Britanie, DVSA, a efectuat în ultimele săptămâni controale axate pe anvelope. Reglementările britanice sunt extrem de restrictive – de la începutul lui 2021, britanicii au interzis folosirea anvelopelor mai vechi de 10 ani pe osiile din față ale camioanelor sau autobuzelor cu roți duble. De asemenea, acestea au fost interzise pe toate osiile microbuzelor de pasageri cu roți simple în spate. În plus, a fost interzisă şi utilizarea anvelopelor cu o dată de fabricație imposibil de citit sau cu marcaje permanente de uzură.

O primă acţiune de control a fost desfăşurată la sfârșitul lui aprilie, în orașul Wolverhampton, situat la periferia Birmingham. DVSA a efectuat un raid amplu la ateliere de reparații de anvelope. Au fost verificate în total 16 firme și au fost găsite 1.650 de cazuri de anvelope neconforme cu reglementările. Acestea erau în primul rând anvelope care nu puteau fi folosite din nou, dar încă nu aveau marcaje permanente de uzură. Au fost găsite anvelope fără data de producție vizibilă şi anvelope vechi de peste 20 de ani. De asemenea, s-a verificat legalitatea provenienței stocurilor. Acum, toate companiile care au încălcat regulile se pot aștepta la proceduri oficiale.

Al doilea exemplu provine dintr-o inspecție efectuată pe marginea drumului, care implică un tractor supradimensionat cu o semiremorcă specializată. Remorca vehiculului oprit în Cuerden, pe autostrada M6, avea anvelope produse de una dintre cele mai renumite mărci, cu banda de rulare adâncă, fără avarii mecanice și în general în stare bună. Doar una dintre anvelope a fost grav avariată chiar înainte de inspecţie, rupându-i-se pe flancul. DVSA explică acest lucru prin vechimea anvelopei de circa 20 de ani.

Transportatorul avea, teoretic, dreptul să folosească anvelope vechi de 20 de ani pe semiremorcă, deoarece interdicția acoperă doar osiile din față ale camioanelor. Cu toate acestea, regulile britanice subliniază faptul că utilizatorul unor astfel de anvelope este responsabil pentru monitorizarea constantă a stării acestora. Cu atât mai mult cu cât condusul cu cauciucurile avariate, ca și în cazul acestei rupturi, este clasificat oficial drept defecțiune periculoasă pentru trafic.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut