Guvernul britanic a alocat 23 de milioane de lire sterline pentru proiecte de reducere a emisiilor în transportul maritim. Printre acestea se numără Oceanways, care intenționează să dezvolte un mic submarin alimentat electric, cu pile de combustie alimentate cu hidrogen și navigație complet autonomă.

Primul proiect implică un submarin mic, care ar putea transporta doar un container de 20” pe distanțe scurte. De asemenea, acesta este conceput şi pentru a colecta microplastice din mare în timpul călătoriilor sale.

Prototipul, numit Esmeralda, va face prima călătorie de 400 de kilometri între Londra și Amsterdam (comparativ cu o autonomie teoretică de o mie de kilometri) la o viteză de 20 de noduri (cu posibilitatea de a ajunge la 40 de noduri) și o adâncime de o sută de metri. Conducerea va fi autonomă, dar submarinul poate fi controlat de la distanță în cazul unor situaţii neplăcute. Acesta este construit în vederea economiei circulare, utilizând materiale durabile, și va utiliza hidrogenul produs din surse regenerabile.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut