O nouă politică privind camioanele mai lungi și mai grele se pregătește la Bruxelles. Comisia Europeană spune că un ansamblu de 25 m și 60 de tone poate aduce economii de consum de până la 35%, şi, de aceea, vrea să convingă statele membre să le permită accesul pe teritoriul lor. Asta fără a pune în discuție pierderile imense cu combustibilul pe care le generează obligația întoarcerii camioanelor acasă din Pachetul Mobilitate în special pentru transportatorii din estul Europei.

Se pare că succesul unui astfel de demers depinde de reglementările naționale, care decid cu privire la admiterea în trafic a configurațiilor individuale și determină greutatea totală admisă. De exemplu, un camion de 25 de metri din Germania trebuie să respecte standarde de manevrabilitate mai stricte decât în ​​Olanda și să fie cu 20 de tone mai ușor, cântărind 40 în loc de 60 de tone.

Dacă aceste reguli vor fi armonizate, folosirea acestor ansambluri va fi posibilă în mai multe țări. Explicația este aceea că, astfel, UE va face față mai ușor limitării importului de petrol rusesc. După cum arată calculele de până acum, un vehicul de 25 de metri și 60 de tone poate genera economii de până la 35% la combustibil (în raport cu cantitatea de mărfuri transportată).

Planurile au fost deja prezentate la întâlnirea reprezentanților Comisiei Europene și ai organizației internaționale a transportatorilor, IRU. Dar avizul trebuie dat și de Parlamentul European.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut